Hurra Sprider Sig!

Att Hurra är en enda lång framgångssaga är det väl ingen som argumenterar emot. Men exakt hur stora vi är hade jag inte riktigt förstått...

I dag när jag promenerade på centralstationen i Stockholm hände nämligen något märkligt.
Jag stod i samlingshallen och väntade på bättre tider när en liten pojke på cirkus sex (6) år springer förbi och ropar:
"Hurra! Hurra! Hurra!"
"Hurra", tänkte jag och log förnöjt.
Strax därpå kommer den lille pojkens lillasyster som kanske var runt fyra (4) år och ropar:
"Hurrapunktbloggpunktse!"

Det sistnämnda är naturligtvis en ren och skär lögn (bästa att vara noggrann med att påpeka det, då vissa av våra läsare ibland blir förvirrade rörande vad som egentligen sägs...).
Men poängen är den, att Hurra till sist har blivit större än Jesus.

Och vi är här för att stanna.



/ Jonte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback