Mittinattenblogg

Det finns de som tycker att bartömning är skadligt för min hälsa. Framför allt de som tycker att de har koll på min lever (typ läkare, sjuksystrar och dylikt).
Alltså gled jag ut på bartömning ikväll. (Eller igår, kanske är rättare att säga.) Eftersom det var bartömning, var det inte så tomt med folk som man hade kunnat önska. Å andra sidan var det nog bra, eftersom det dröjde lite längre än jag trodde att komma fram till baren.
Nu hjälpte det inte min lever särskilt mycket, eftersom det fanns andra människor som kom fram till baren åt mig.

Mmm... öl...

När baren hade tömts tyckte Det lite sämre kollektivet att deras tillvaro behövde berikas en hel del. Därför tjatade de hem mig på efterfest. Eftersom vi i Hurra är så oerhört givmilda (särskilt vid 03 på lördagkvällar/ söndagmorgnar) sa jag OK. Efter att ha förgyllt De lite sämres tillvaro med skönsång och vacker sörmländsk dialekt i ett par timmar, fick jag till slut nog.

Kaviar heter det. Inte kaviar. Och definitivt inte det västgötska kaviar.

Mmm.. full...

Fonetisk utskrift kommer imorrn. Kanske. Om vår fonetisk-utskrift-expert orkar.



/ Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback