mittinattenblogg

    Jaha. Nu undrar ni allt.
Jocke tar Majkens jobb tänker ni.
Ja, det gör jag tänker jag.

Majken har nämligen efterlyst mig som stand in. Han har mycket för sig i Nypan. Många som vill hälsa nu när han är framgångsrik Bloggare.
Men klart man löser det åt en broder.

Och satan vad folk som är i krokarna när det är natt på de svenska krogarna. Allra helst en sån natt som
Juldagen.

Har spelat en och annan låt på skeppsbron i kväll och klientelet var som väntat något annorlunda än vad som brukligt.
Räknade bara till tre students – Anna, Mighty Mark och androgyna Tomas. Resten helt vanliga människor. Som märkligt nog var toleranta som få. Redaktör Jan och jag behövde knappt hora alls. De danasade ändå. Förmodligen för att de var så måna om att prata med folk som de egentligen inte vill prata med.

Några låtar som spelades:
Alf – "Kunde vart jag"
Mupparna – "Mahna mahna"
Bloc Party "Banquet"
Editors
Sju julåtar
Saul Williams "List of demands" (en av årets bästa låtar)

Några som inte spelades:
Da Buzz – Allt
Slayer "Angel of death"
Thåström – "Fan fan fan" (Trots att det är en av årets bästa låtar)
Devendra Banhart (Trots malplacerad önskan av indietjej)

Och som vanligt var vi sjukt älskade. Kan ha med vårt attraktiva yttre att göra, men möjligen oxå att vi är så fantastiskt bra på att låtsas-dj:a.

Sist gick jag hem från Skeppet. Det var kallt.
Vis av erfarenhet bestämde jag mig för att åka taxi hem, trots att det var världens sämsta dag att få taxi på.
Försökte hitta Sundsvalls svarttaxi. Fanns ingen (tips till arbetslösa).
Försökte stoppa någon av dom som ivrigt vill till station.
Fiasko.

Men till slut norpade jag en på gatan. Han verkade sur. Antagligen för att jag norpat honom trots att han var på väg till stationen där de pliktskyldiga chaufförerna verkade trivas bäst.

– Mycket att göra i kväll, sa jag för att lätta upp stämningen denna intensiva taxijuldag.
– Mm, svarade den sura taxichauffören.
– Svaret är ja, sa jag för om möjligt få honom på gladare tankar.

Sen sa vi inte mer till varandra förrän han ville ha 120 spänn av mig vid nacksta.
Trevlig kille det där.



/Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback