Bacillungen från helvetet

Det kunde man ju ge sig fan på.

Körde ju som ni vet Majken akut till akuten häromdan. Han har ju en slags hjärnrelaterad åkomma som vi ännu inte vet hur den åsamkats. Kan vara spritbrist. Kan vara elektrisk allergi. Och det kan vara nån slags herpes.
Men. Han är bättre nu. Troligtvis mest för att han tuggar starka piller som lurar hans hjärna.
På fredag tar han dock paus från medicineringen till förmån för inflyttningsfesten. Man kan nämligen inte både dricka sprit och äta stark medicin. Man måste prioritera.

Men det var inte det jag ville berätta. På akuten hamnade vi förstås i ett inferno av bacillungar. De blir ju alltid sjuka de små liven.  Och jag hamnade så klart bredvid den värste av dem alla. Ett riktigt otäckt och sjukt barn som plötsligt utan förvarning spydde rakt ut i väntrummiljön.

Jaja, det var jättesynd om honom. Men vad hjälper det. Nu har jag drabbats av ett slags virus som gjort mig helt paralyserad här i kollektivet. Jag är helt enkelt i ett tillstånd way beyond svårartad mens. Orkar knappt diska liksom.

Och allt är den där jävla ungens fel.



/Jocke

Kommentarer
Postat av: Jensa

Om man utgår från reklamen så verkar ju mens vara hur jävla kul som helst!

Postat av: The artist formerly known as pretto-frida

Det är sant, Jens. Mens ÄR roligt. Speciellt när man får säga: "Inte i kväll, älskling, jag har mens..."

2005-12-01 @ 12:02:40
Postat av: Massebasse

Jag går allstå en ljus framtid till mötes? Kick the baby!

2005-12-01 @ 14:21:47
Postat av: Anonym

Mens rimmar på Jens.

2005-12-01 @ 16:00:16
Postat av: Jensa

No shit Sherlock! Annar funkar flens, frekvens, demens eller aliens också!

2005-12-03 @ 14:10:28
URL: http://wildside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback