Ge mig mitt huvud tillbaka

Jag ringde inte till vårdcentralen imorse. Det behövdes inte, eftersom The artist formerly known as Pretto-Frida och Hurra-Jocke mer eller mindre tvingade mig att åka till sjukan igår. Där fick vi sitta och vänta en stund. Ungefär två timmar. Säger ingenting om det, eftersom de som gick före med största sannolikhet var sjukare än jag.
Men det var ju rätt tråkigt.
Sen fick jag komma till farbror doktorn. Farbror och farbror, förresten. Han kan inte ha varit många år äldre än jag. Doktorn kollade en massa grejer, och jag fick utföra "fåniga neurologiska tester" (doktorns uttryck) som att blunda och nudda näsan med fingertoppen. Ni vet, som de gör i amerikanska filmer när fulla människor blir stoppade av polisen. Han hittade inget fel. Förutom att jag hade lite högt blodtryck.
Så han skrev ut De lite starkare värktabletterna åt mig, som jag har knaprat idag.

Jag har sovit rätt mycket idag, men jag har fortfarande ont i huvet. Och det vore rätt skönt om det försvann.
Nån som har en huskur? Jag är beredd att prova nästan allt.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Lång

Hjärnröntgen ska vara bra har jag hört.

Postat av: Jensa

Jack Daniels helt klart!

2005-11-30 @ 11:58:48
URL: http://wildside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback