Burdust skägg upphittat

Ja, tog en sväng till Urkultfestivalen i helgen. Trots att jag efter förra besöket svor att aldrig sätta min fot i den förbannat kravodlade batikmyllan igen.

Men man glömmer så lätt.
Plötsligt sitter jag där och kvävs att rökelse och gränslös kärlek. Ser barn rulla nedför stup, ljugargycklare imponera på ingen och alternativa ungdomar rulla runt i ett gigantiskt ormgropsförspel.  

Bara för att konstatera samma sak igen; lyckan i att få källsortera och att se frukten av en fri uppfostran räcker inte riktigt som festivalupplevelse för mig.

Men mitt bland världsmusik som ingen förstår av band som ingen har hört, gör jag en vidunderlig upptäckt. Jag hittar den burduse mannen från andra sidan i Lost. De har alltså tagit sig ifrån ön!
Fantastiskt.
Här sitter i stället det frodiga skägget och spelar grusig rå blues i Ångermanland. Mitt framför
ögonen på mig och som han aldrig har gjort annat.

25696-251

Jag blev så glad att jag nästan köpte en lokalt tillverkad glass (ekologisk) och gick loss på den kravmärkta menyn hos Tobbes Tacobageri
Hejdade mig dock.



/Jocke


Kommentarer
Postat av: Lång

Fegis! Tobbes är ju för fan känt i tacokretsarna. Du missade något!

Fick du klämma på hans skägg undrar jag?

Postat av: Frida

Vill bara nämna att Den Aktade Musikkritikern och hans vän Nöjesredaktör Jan gav ett svidande betyg åt ett stackars band från Danmark genom att somna åt det.

2006-08-07 @ 21:52:47
Postat av: Kött

Sjyst skägg. Han har säkert en och annan braxen gömt i det.

2006-08-09 @ 00:29:51
URL: http://kott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback