Tjafstant

Jag gled ner till Ica Nacksta för att handla käk. Kycklingklubbor, tänkte jag. Nähädu, tänkte en tjurig elak tant som inte var nöjd med sitt senaste inköp. Hon hade tydligen köpt rostbiff som inte riktigt föll henne i smaken. Jag fattade inte riktigt vad det handlade om, förutom att tanten gärna ville tjafsa med charkuteristen. Hon ville tjafsa så mycket så att det krävdes två charkuterister för att tjafset skulle kunna genomföras ordentligt. Jag tror att hon ville byta till lite bättre rostbiff.

Och där stod jag.
I kö.
Bakom tanten som ville tjafsa med två charkuterister om 66 gram rostbiff.
Utan att lyckas göra charkuteristerna uppmärksamma på att jag bara ville ha några kycklingklubbor.
Men eftersom jag är lite störd, stod jag kvar och betraktade skådespelet.

När de oerhört tjänstvilliga charkuteristerna lyckats komma överens med tanten om hur de skulle göra (hon skulle få ny rostbiff och få pengarna tillbaka för den gamla), försökte de göra som de trodde att tanten sagt till dem. De gav henne ny rostbiff.
När Den dumma tjuriga käringen fick sin rostbiff som hon sagt att hon ville ha, frågade hon: "Vad är det här? Det vill jag inte ha. Ge mig ett kamben i stället", och kastade rostbiffen på disken.
Hon gick därifrån med både rostbiff och kamben. Jag fick mina kycklingklubbor till slut. När jag kom till kassorna, stod Den dumma tjuriga käringen och tjafsade med en kassörska.
Jag valde en längre kö, som gick fortare.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Marcus

Jag var också på ICA Nacksta idag, jag var klädd i en röd T-shirt, en man med utländsk brytning kom fram till mig, Bikarbonat? sa han. Eftersom är så snäll, och huslig, så visade jag efter lite letande honom till Bikarbonaten. Bikarbonat? sa mannen med den utländska brytningen då. Då gick jag.

Postat av: Pillan

Ah, tjafsande tanter finns på alla ICA- butiker. SPeciellt i den där jag jobbar. Jag finner dem dock ruskigt roande. För dom har ju alltid något nytt att gnälla om, allt ifrån till att kundvagnarna inte länge passar dem till att tjugolappen de fick i växel var ful. Vilken fantasi de har! Utan dem skulle ju ICA vara en trevlig arbetsplats...

2006-09-10 @ 12:53:28
URL: http://obeskrivlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback