Jag kommer ändå vinna

Jag är knappast först med det här, men ändå.
Jag fick ett mejl. Det stod: "din kompis har tävlat i den här tävlingen. Yada yada yada, tävla du också. " Så jag klickade på länken och kollade tävlingen. Coolt, tänkte jag. Den där prylen behöver jag inte. Så jag tävlade. När jag var klar och hade skickat iväg det vinnande bidraget, kom det ett mejl till.
"Tack för att du tävlat, yada yada yada, nu kan du öka dina chanser genom att tipsa dina vänner om tävlingen."
Lugn nu. Om man är med i en tävling där den svåraste frågan är "Vem vann melodifestivalen 2006?", borde inte det logiska tillvägagångssättet för att öka sina vinstchanser vara att smyga som fan och inte berätta att tävlingen över huvud taget existerar? Ju fler som vet, desto fler som kan sno priset av mig, eller hur?
Men jag gillar konkurrens. Så jag tipsade mina vänner. Inte för att det spelar så stor roll, jag kommer ändå att vinna. Det blir ju bara fler att vinna över.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag funderar på hur många sånna jag fått av dig nu... men när det är underskrivet Mikael istället för Micke så börjar man ju ana ugglor i mossen... men det allra jävligaste är ju att jag alltid luras med jag oxå!!!

Nu ska jag avslöja en hemlis om fotbollslandslaget på min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback