Konstiga mejl från roliga namn

Jag har fått mejl. Ett gäng, faktiskt. Det är såna där spam, det ser jag ganska tidigt, eftersom de handlar om saker som de tror att jag har sagt att jag skulle kunna tänka mig att beställa men egentligen inte alls har känt att jag har haft något behov av.
Mejlen kommer från personer som har… inte så vanliga namn.
Desdemona Hollenbeck, Da Swatzell, Irmgard Schlabach, Avishag Cartwright, Dominga Horan, Borghild Carmona, Feliciano Vandenburg och Therapon Gundersen är de senaste.

Jag känner inte dem. (Även om Horan får mig att tänka på en galen irländsk präst som pajade ett maratonlopp och Vandenburg förstås för tankarna till en gammal Bajen-försvarare. När den galna prästen ville gå på maraton igen blev rubriken förstås ”Horan stoppas i maraton”. Men det är en parentes. Skulle kanske kört dubbla parenteser då? Hm. Ska fundera på det där till nästa gång.)

Men jag tycker att det är roligt att det där apoteket som skickar ut mejlen använder såna roliga namn. De kunde ju ha tagit lite vanligare namn som Smith eller Jones eller McHuckelberry. Men de valde - Therapon Gundersen.
Och tror att jag ska köpa nåt av honom.
Inte särskilt troligt, va? Jag köper inget av en snubbe som heter Therapon. Men om nästa mejl kommer från McHuckelberry så kanske jag funderar på det.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: CJ

Eller varför inte den här Horan.
http://img48.imageshack.us/my.php?image=horanfh6.jpg

2006-09-13 @ 13:56:01
Postat av: Anonym

Uppdatera! Man får ju abstinens!

2006-09-19 @ 23:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback