Lästips

Jag har en vän. Vi har en vän, faktiskt. Som ibland skriver om mycket mycket viktigare saker än vi pysslade med på Hurra-bloggen. Inte för att det inte var viktiga saker vi skrev om, men det finns ju grader i helvetet.
Hon skriver jättefint, vackert och utlämnande på en och samma gång. Inte så ofta, men när hon tycker att det är tillfälle.
Nu är det några år sen vi faktiskt använde den här bloggen, och då var det som sagt sällan viktiga saker vi skrev om. Men Sara gör det, ibland.
Jag tror inte riktigt att vi är de som kan berätta om det, åtminstone inte på det sättet. Och tycker vi att vi har något att säga om det är jag säker på att vi återkommer.
Vår vän, vackra, fina, kloka Sara skriver ibland så det knyter sig i magen även på mig - som aldrig haft några problem som varit nära att faktiskt kosta mig mitt liv.
Men Sara har en förmåga att komma dig nära, även om du inte känner henne. Så om det skulle vara någon tjej eller kille som har några funderingar kring ätstörningar eller anorexi, så rekommenderar jag Dig att läsa Saras blogg. Och har du frågor som du inte vill ta upp i kommentarsfältet, så är jag helt säker på att du kan mejla henne och få ett klokt svar.
Dessutom är hennes blogg bra mycket roligare än den här för tillfället.
Kanske kan vi återkomma med roliga och eller nyttiga inlägg. Inga löften.

/ Micke


Läs Saras blogg, på http://frenchcreme.blogspot.se/search/label/ätstörningar
Berör det inte, så börja med det här. När hon beskriver hennes tvillingsysters ilska.
Trackback