Huvudvärk deluxe

Okej, såhär:

Jag har nu haft huvudvärk i två veckor i sträck. Mer eller mindre.
Som den närmast fullfjädrade läkare jag är, har jag (med viss hjälp av Veto-Frida (The artist formerly known as Pretto-Frida) ) kommit fram till att det kan bero på ett antal saker:

Jocke och Jonte-abstinens (inte särskilt troligt).
Sömnbrist (ganska troligt).
Elallergi (obehagligt troligt).
Skörbjugg (inte särskilt troligt).
För stort nyttjande av datorer, tv och tv-spel (inte en chans).
Sprucken mjälte (högoddsare).
Dammallergi (möjligtvis).
Herpes (låter konstigt, men varför inte?).
Hepatit C (kan vara, om det sätter sig på ögonen).
Fel blodgrupp (vore högst obehagligt (men ganska fascinerande) om jag bytt blodgrupp på sistone).
Barnkörer (inte ens spelbart).
Linda Rosing (lågoddsare).

Jag har ännu inte uteslutit något av alternativen, men jag kan ju säga att det vore en personlig tragedi om det var elallergi. Titta bara på den här bilden, som togs i Hurrakollektivet en helt vanlig novemberdag.



Nu kommer jag, inom en inte alltför avlägsen framtid, att bege mig ner till Vårdcentralen. Det kan visa sig att problemet kan avhjälpas med optik. Det vore på något sätt både bra och dåligt. Bra, eftersom problemet är löst. Dåligt, eftersom jag i så fall har gett mig själv behov av glasögon. Slarvigt.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Jensa

Vek man!

Postat av: Kött

Kött-kollektivet kommer att hålla en tyst minut för Mickes elallergi.

...

Så, då var det avklarat. När får man hälsa på dig i ditt nya tält ute i skogen?

2005-11-28 @ 12:38:16
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Micke

Jens: Möjligen, men lik förbannat en man. När det gäller dig är jag mer tveksam.

Kott: Kom när du vill. Bara du ser till att knacka på tältet innan du kliver in.

2005-11-28 @ 12:47:23
URL: http://hurra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback