Kul att åka buss

Tog som vanligt bussen till jobbet. På "min" hållplats klev två par med varsin barnvagn på. Och ställde barnvagnarna på därför avsedd plats. Så långt allt väl. 
På nästa hållplats klev en man med rullator på bussen. En sån man som man brukar kalla "gammal farbror". Han försökte först att sätta sig på rullatorn. Då sa busschauffören ifrån.
- Du får inte sitta där vid dörrarna. Då kör jag ingenstans!
Det var en sån busschaufför som ser ut som en busschaufför. En kvinna i 45-årsåldern som förmodligen inte har skrattat sedan 1975.
- Men rullatorn får inte plats nånstans. Det står två barnvagnar där, påpekade någon försiktigt.

Problem.

Men den sympatiska busschaufförskan visste råd:
- Om inte rullatorn får plats får någon av barnvagnarna kliva av här, sa hon ovänligt men bestämt.
Den gamla farbrorn sa inte ett ljud.
En av barnvagnarna klev av. För säkerhets skull följde föräldrarna till barnet med.

I morgon hoppas jag på en annan busschafför.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Jens

Ibland vill jag av outgrundlig anledning ha ihjäl folk...ibland förstår alla varför!

2006-08-06 @ 17:40:32
Postat av: Farbror Sid

Trevligt med små berättelser från vår kollektivtrafik.

Postat av: Bancoboy

Visst är livet fyllt av överraskningar

2007-02-16 @ 13:26:08
URL: http://bancoboy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback