Rörande i sin hängivenhet...

Postat av: Hannes
Om det är någon som ska kallas för mongo ser jag att det snarare är du.
Hur kan du ens påstå att Kent är överskattade? Borde det inte räcka med att "jag lyssnar på väldigt mkt popmusik, & jag tycker Kent är överlägsna över allt annat.
Det kanske är du som bara måste ha lättsinnig musik eller något sånt. Du kanske skulle gilla Kents musik om du fick höra de mest kommersiella(lättlyssnade) låtarna 5 000 000 gånger, isåfall kanske du skulle
förstå tjusningen.
Dessutom är det så jävla töntigt av dig att ens klanka ner på dehär visen på något band över huvud taget. (iaf Kent, som inte gör något absurt mm.)


Hej Hannes...
Kul att just du hittade till vår blogg.
Däremot har jag ett antal invändningar mot det du just skrev...

Till att börja med undrar jag på vilka grunder du menar att jag är mongo?
Jag ser nämligen inte ut som bilden visar. Jag har vad man till vardags kallar för smink. Och en peruk.
Stora delar av din omgivning använder dylikt. Smink alltså, inte peruk.
Din mamma till exempel. Och en eventuell syster. Eller varför inte de som "Kött" kallar för låtsassvåra kajalpopare. De är rätt glada i sminket har jag hört.

Över till musiken.
Ponera att jag faktiskt skulle lyssna på en av Kenneths mer kommersiella (som faktiskt inte betyder lättlyssnade, utan snarare marknadsvänliga) låtar 5 000 000 gånger.
Ponera vidare att en genomsnittlig tuggummipoplåt är fyra minuter lång.

Det ger alltså en total lyssningstid på 20 miljoner minuter (toalettbesök och matpauser inte inkluderade).
20 miljoner minuter är samma sak som 333 333 timmar, eller varför inte 13 888 dygn?

13 888 dygn är lika med 38 år, give or take beroende på skottår.

Menar du alltså att jag ska sitta och lyssna på skiten i 38 jävla år för att inse att det är bra musik?!? Är det vad som krävs för att inse the Kenneths briljans? Är man inte hjärntvättad vid det laget?

Under andra världskriget använde sig nazisterna av så kallad ljudtortyr, där man spelade hemsk musik för offret. Och då räckte det med ungefär tre dygn för att förvandla en mentalt stabil människa till en lallande grönsak.

Men du vill alltså att jag ska bli torterad i 38 år? Vad har jag någonsin gjort dig för ont?
Hoppas att du får en trevlig helg.



/ Jonte


Kommentarer
Postat av: Linnea

Mihihi.. Jag fullkomligen myser..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback