Det kommer bara leda till något ont ändå

I dag är jag glad som en lärka över att CSN har skickat en fin belöning.
Den har jag fått för att jag, i stället för att supa på kåren, klä mig i en studentikos overall med färgglada tygmärken från Björneborgs varpaklubb och kasta ölkapsyler, har lagt ned åtskilliga timmar på texter till olika publikationer.
Kvällar, nätter, helger.

Tack så mycket. Framför allt till den röda regering som så finurligt har sett till att det straffar sig att vara ambitiös och jobba utöver att vara en briljant heltidsstudent.
Åter igen, tack så mycket.


/Jocke

Kommentarer
Postat av: Roland

Jag instämmer i hyllningskören. Jullovet 2004 jobbade jag varje dag, hela lovet i tre veckor. Tänk om jag istället varit hemma på soffan och ätit chocklad den tiden. Ja, då hade jag inte fått belöningen som de så vackert döpt till återkrav. Man kan inte annat än skratta (och svära högljutt) åt den röda idiotin.

Postat av: Janne-i-höla

Slå gärna en signal till mig om du vill veta storleken på CSN's spöstraff för att jag jobbade på nätterna och pluggade på dagarna under hösten 2005. Jag lovar att du får en helt annan syn på ditt eget elände då...

2007-03-07 @ 23:09:00
Postat av: Jocke

Jag är inte helt säker på det Jan ...

2007-03-07 @ 23:25:46
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Reinfeldt

Du ser!

2007-03-08 @ 09:11:44
URL: http://www.moderaterna.se
Postat av: Kött

Även om jag fastnar på ordet "briljant", så håller jag för ovanlighetens skull med i den blå propagandan som sprids här. Mestadels för att ett dylikt kuvert dykt upp här på Norrlandsredaktionen og.

2007-03-08 @ 10:21:56
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Anonym

Ville du egentligen klä dig i en studentikos overall och kasta kapsyler? Eller valde du bort det själv?

2007-03-08 @ 19:23:27
Postat av: Lång

Och den blå regering vill ta bort denna regel? Jag hatar den med men frågan är om de blå tycker som vi eller om vi tycker att de blå borde tycka som vi.

2007-03-08 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback