Fruntimmer

Viva Värmland.
Viva fucking Värmland.
Svt har visat ännu en obetalbar dokumentär från de norra delarna av detta fantastiska landskap. Bara titeln på mästerverket - En plats som den är - är värd årets samtliga guldbaggar.

Kvinnokarln Klas är 127 år gammal. Och på jakt efter en ny kvinna.
Han hittar ingen.
Klas gör målmedvetna besök i bygden. Fikar hos granne efter granne. Samtalar. Övertalar. Försöker lirka ut äldre lokala damer på sjön för att lägga ut nät.
Får nobben. Om och om igen.

image286

Monologen hemma hos ännu en kvinnlig ensamvarg, som inte ens försöker verka intresserad av Klas, går inte av för hackkorv.

"Visst ska man ha fruntimmer! Jag ska säga dig, vi ska ha våra saker som vi ska ha.
Vi ska ha varandra, står det.
Vi ska ha varandra, står det."

Klas blir nu en smula uppgiven.

"Får jag tag på ett fruntimmer ?
Visst fan får jag tag på ett fruntimmer.
Men var fan får jag tag på ett ?"


/Jocke

Kommentarer
Postat av: Jensa

När man känner att svanar inte riktigt är ens grej:
http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,1026627,00.html

2007-03-21 @ 12:56:21
Postat av: Fröken SötSur

Karln verkar lite desperat stackarn.
Jag är här av en ganska ful anledning. Jag tänkte fiska lite röster i Aftonbladets modebloggtävling.
http://www.aftonbladet.se/vss/mode/story/0,2789,1027330,00.html
Usch, vad hemsk jag känner mig nu, men jag gillar att tävla, jag gillar ännu mer att vinna.
Kram på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback