En sån härlig start på dan

Man kan ju vakna på många olika sätt. Av fågelkvitter, av en puss på kinden, helt av sig själv efter att man fått sin skönhetssömn så det räcker för en vecka, av en telefonsignal från en arg chef som undrar var i hela h-e man håller hus, av Bryan Adams "Heaven" på alldeles för hög volym för tidpunkten.

Eller det symfoniska ljudet av att någon borrar i skallen på en.

De håller på att installera en ny hiss i huset. Och som de hantverkare de är, börjar de dagen med att utföra de arbeten som låter högst och värst. När de sett till att hela byggnaden vaknat, tar de paus i ett par-tre timmar.

När jag vaknat till och för säkerhets skull kollat så att det inte var mitt huvud de borrade i (det var det inte), käkade jag som vanligt inte frukost. Sen tog jag en snus. Och läste i tidningen som det är lite svårare att hålla i (
www.aftonbladet.se) att det kan bli priskrig på snus också.

En sån dag.



/ Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback