Succé för fotbollsgalan

Fotbollsgala ikväll, och som vanligt skulle en massa priser delas ut.

Årets mittfältare: Fredrik Ljungberg. Rättvist.
Ljungberg var inte på plats i Hovet.

Årets anfallare och guldbollen: Zlatan Ibrahimovic. Rättvist.
Zlatan var inte på plats i Hovet.

Tidernas guldboll: Henrik Larsson.
Henke var inte på plats i Hovet.

Årets back: Teddy Lucic. Rättvist.
Teddy var på plats i Hovet. Teddy är alltid på plats.

Årets slips: Andreas Isaksson. Jaja.
Andreas åkte nog gärna från Paris en kväll.

Vilket jävla antiklimax.
Även om det ju på nåt sätt passade bra att Persbrandt tog emot Zlatans pris. Fast jag vet inte hur vass Persbrandt är på att jonglera med apelsiner.

För övrigt är det ju larvigt att Henke fick Tidernas guldboll. Inget illa om Henke så, men visst fanns det bättre kandidater. Ungefär som när Radioheads "OK computer" blev framröstad till århundradets brittiska skiva. Virtanen (av alla) uttrycker det bäst:
"Svenska folket minns knappt vad de gjorde igår och röstar på vad de såg imorse."



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Mutt Massinen

"det var bättre förr"
?
Tycker att det var helt rätt att Henke fick Bölla. Vore ju hemskt om utvecklingen stannat av, denna konstant. Klart att Radiohead är mycket bättre än exempelvis Rolling Stönes, men frågan kanske är om jag tycker det. Men nog är de bättre! Samma sak med Henke, trots att han gjorde "helikopterfinten" i mitten av the 90´s. Nu blir det diskussion va?! Hehe

2005-11-15 @ 12:33:22
Postat av: Micke

Jupp, nu blir det diskussion.
Men jag vill inte påstå att det var bättre förr. Det enda man säkert kan säga är att det var annorlunda förr.
Och att svenskar inte orkar tänka efter.
Men jag ska inte säga att jag är annorlunda. Eftersom jag inte sett "de gamle" spela, får min favorit bli Tomas Brolin. Även om han just nu är mest känd som krögare, blev han ändå invald i världslaget efter VM ´94.
En Brolin i form skulle dessutom dominerat i dagens landslag. Men det är spekulationer...
För övrigt såg jag först "helikopterfinten" göras av Klas Ingesson. Det innebär inte att jag vill se honom ta emot en guldboll.

Postat av: Lång

Är inte tomas brolin tjock? Kanske är min widescreenTV som drog ut han.

Hjälp, jag ingår nu i en sportdiskussion. Aj.

2005-11-15 @ 16:19:35
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: Micke

Jo, Tomas Brolin är rätt tjock. Men å andra sidan är Gunnar Gren död, och han var också en kandidat...

2005-11-15 @ 16:36:47
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Lång

Jag hörde att GG dog när han fick ribba? Sant?

2005-11-15 @ 17:37:02
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: Mutt Massinen

Gunnar, denne fantom!
Nog var det annorlunda förr, men jag tror att vi blivit bättre og...på många områden, också fussball. Så nog kickar Henke stjärtis på GG, det tror jag.
Hehe, Klas Ingesson, var han först med helikoptern? Det var tusan. Tycker han är mest komisk att titta på, dels för jättesnus, dels för rörelse-schema som skogens konung.
Och, Brolle har jag högt på min lista og, men henke är snäppet vassare i mina brillor.

Sportlång, ribba är absolut hemmahörande i fotboll så det låter som en rimlig dödsorsak!

2005-11-15 @ 20:51:31
Postat av: Micke

Nja, jag vet inte om Klabbe var först med helikoptern (finten, that is), men det var i alla fall den förste jag såg göra den (finten, that is).
Men han är ju svensk mästare i prilla, det måste man ge honom.
Och jag håller fortfarande Brolin högre på min lista. Men det är ju jag...

2005-11-15 @ 22:00:14
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Daniel

Klart det bara är fånigt att Henke får bollen. Men vi får vara glada att Zlatan inte var nominerad för då hade han fått den.

För övrigt tycker jag att när Diamantbollen fyller 60 och det är dags att utse tidernas bästa damspelare så skall priset gå till Kicki Bengtsson för hennes insatser i de Egentliga Mästerskapen. Eller till Brohlin.

2005-11-16 @ 19:52:47
URL: http://www.chock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback