Hurra avslöjar

I dag blev en man räddad från en simtur i havet så här på vårkanten.
En, om ni ursäktar, solskenshistoria.

Men. Jag anar ugglor i vassen.
Titta noga på bilderna, förlåt, korten. Framför allt vem som tagit kortet.
De både kvällisarna har köpt in var sitt kort på händelsen, samma kort förefaller det. Men vem är den mystiska fotografen? På ena bilden, förlåt, kortet kallar den sig Asa och på det andra Odin?

25696-202
Expressen.se

25696-201
Aftonbladet.se

Jag är ju journalist och kan inget om det här att ta kort. Men satan vilken mystik som vilar över detta. Kan det vara en asatroende nationalist som smugglat ut den stackars vattenmotionären, tagit ett kort och sedan sålt historien och bilden dyrt? Eller finns det politiska motiv bakom?

Den här incidenten får vi sannolikt inte anledning att återkomma till.



/Jocke

Kommentarer
Postat av: Jensa

Norska båtar har å andra sidan namn som på den nedersta bilden. Byline kan ha tillfallit fartyget (ni fattar). Men vem Asa är kan jag inte svara på!

2006-04-21 @ 19:06:06
Postat av: Jocke

Jaha, det är båten som tagit kortet.

2006-04-21 @ 19:47:33
Postat av: Jensa

Precis...teknikens under!

2006-04-22 @ 01:32:51
Postat av: Jocke

Ja Jensa, det är ju det jag säger. Det där Ta-kort-programmet är ju bra överskattat. Vem som helst kan ju ta kort.
Till och med båtar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback