Eftertankens kranka blekhet

Det var ju en jäkla tur att inte Kent var nominerade till nåt Rockbjörnspris. Kanske har svenska folket äntligen tagit sitt förnuft till fånga, och insett att Kent är det mest överskattade bandet i modern tid. Hoppas att alla Grammis-juryer har insett det också. Och P3. Och alla jäkla reklamradiostationer. Och kvällstidningarna. Så man slipper höra Jocke Bergs nasala stämma, och framför allt de här jävla barnkörerna. Barnkörer är det värsta jag vet. Luciatåg kan jag möjligen (möjligen!) gå med på, men när vuxna män inte orkar sjunga sina låtar själva, då blir jag förbannad.


Men jäklar vad kul det var med Fredrik och Filips nya text till Hurricane Gilbert. Lysande underhållning. Även om inte Aftonbladet lyckades hålla sin tidsplan över huvud taget. "Ungefär en timmes fördröjning. Nästan som direktsändning!" Jo, tjena.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: huha

detta var ju en, rolig blogg.. kent var ju nominerad till 2 rockbjörnar, och anledningen inte 3 är ju att dom har släppt för många bra låtar iår så röstningen blev för spridd.. okej, du tycker inte om kent, förlåt, hela sverige är cepe då för att dom inte tycker som du gör.. ursäkta, det kanske blir nån ändring till det så alla tycekr som du så blir allt bra.. ett överskattat band som kent..jo.. rolig den.. och dom har En låt med barnkörer.. och tittar man i världsmusikhistorien så har rättså många av dom största banden haft nån låt med barnkörer..

och du har rätt med fredrik o filip, deras hyllnings låt till jocke var strålande humor.. jag tyckte den var skit rolig, vilket även jocke gjorde..

oh, en sak, både fredrik o filip tycker om kent extremt mkt..

2006-01-18 @ 01:46:14
Postat av: Kött

Har aldrig fattat hur ett band som hasplar ur sig texter som "Att du inte fattar/Ju mer du kladdar/Ju mer du sabbar/Slå dig fri och gå" kan vara nominerat till nånting. Mera polsk black metal åt folket!

Postat av: Lång

Kent har blivit Sven-Ingvars helt enkelt. Potatismusik. Iofs så berör mig Sven-Ingvars mer idag. De låter mig skratta iallafall.

2006-01-18 @ 06:43:38
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: Peter

Kött: Nej, jag kan inte heller för mitt liv förstå hur Joakim Hillson kan vara nominerad till något.

2006-01-18 @ 08:18:32
URL: http://www.provsmak.tk
Postat av: En rättvisans man

Peter, det är iofs sant. Men Hillson kan ju åtminstone skriva bra texter.
Snacka om underskattad kille.

2006-01-18 @ 10:01:26
Postat av: knet

Kött--> Nu har du nog blandat ihop Joakim Berg med Joakim Hillson

2006-01-18 @ 13:25:39
Postat av: Micke

"och dom har En låt med barnkörer.. och tittar man i världsmusikhistorien så har rättså många av dom största banden haft nån låt med barnkörer.."

Visst. Men de låtarna är lika jävliga, så det kan man knappast använda som nån sorts försvar. Bara för att de andra banden gjort fel, behöver ju inte kent göra det. Eller?
Det vore jäkligt bra om folk kunde inse att kent är överskattade, ja. Där håller jag med dig.

2006-01-18 @ 13:57:48
URL: http://hurra.blogg.se/
Postat av: Kött

Så förlåt, jag hade fel och blandade ihop ett tuggummipopband med ett annat. Det ska fan hålla reda på all skit som spelas i reklamradion.

2006-01-18 @ 14:12:42
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Annika

Hörru.. Bara så du vet s var det förseningar där också på plats. Vi i publiken fick också vänta.
ken tä inte överskattade, det är du som bara stör dig på att andra gillar musiken du inte gillar.

2006-01-18 @ 15:36:27
Postat av: Kenvic

Du kan ju fara åt helvete Kött!

När du inte vet vad du snackar om, så håll för fan käften.

2006-01-18 @ 18:33:48
Postat av: Jonte

Jag säger som en frekvent besökare på Hurra brukar säga:
Låt killen ha en åsikt för fan!
Och det faktum att större delen av Sveriges befolkning gillar the Kenneths, betyder inte att orkestern förtjänar all uppmärksamhet den får...
Hey, stora delar av landet gillar ju Crazy Frog och Big Brother, men hyllar vi dem?
Nej fy fan! Och tur är väl det? Så försök ha lite perspektiv på saker och ting, Kenvic.
Basta.

2006-01-18 @ 18:40:10
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Lång

Dessa Kennethfans är alltid så fulla med hat och "ge fan i min kenneth!!" frustrerade.
Tänk om de bara visste att de har fel. Att Kenneths är döda och att de troligen och förhoppningsvis inser det själva. Eller ja, det är ju redan försent.

Spräng Kent.

2006-01-18 @ 19:08:03
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: lyktstolpe

kent överskattat? var är ni födda, aja alla har sin åsikt
micke: kent vann en rockbjörn och blev nominerade i 2 kategorier, bott under en sten de senaste dagarna?
jag blir så förbannad när vuxna män klär ut sig till transor.

2006-01-18 @ 19:56:21
Postat av: Lång

Sett listan över 2006 års most wanted av skivbolagen? Kenneths åkte ner till plats 19 från att ha legat topp 5 sen 1997 typ.

Sa jag att Kenneths är döda? Sprängda.

Länge leve de bad som sitter på förmågan att inte göra dansbandsmusik år efter år efter år efter år ....efter år efter år. Efter år. Basta.

2006-01-18 @ 20:31:26
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: malmö

varför tror du att kent har en så stor och hängiven fans skala? "hela svenska folket tar sitt fenuft.." Men jo, Tjena micke. har du någon gång tänkt på att det kanske är din musik smak det är något fel på?

2006-01-18 @ 20:58:02
Postat av: Lång

Varför betalar folk 1100kr för en Rolling stones biljett? Samma sak. Båda banden är döda. Fansen är dumma helt enkelt. Spräng!

2006-01-18 @ 21:44:42
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vill bara ge alla läsare ett exempel på Kents utomordentliga förmåga att få det att kännas som att man blir antastad i örat. Väldigt hårt och utan rim och reson. Efterlämnar bara en känsla av äckel.

Här under vattnet är jag blå
I poolen doftar världen klor
Var det du som höll för hårt?
eller är det jag som är för svag?
Var det du som blev för våt?
eller är det jag som är så hal?

Om man nu ens kommer på vad de sjunger. Först och främst liksom. Vid de första 40 lyssningarna av en Kent-låt låter det nämligen bara så här:

RAJ RAJ RAJ RAJ RAJ RAJ
BLA BLA BLA
HUM DI DUM
BAJS (RAJ RAJ)
RÖV RÖV
JAG GILLAR BARN
ANGELIKA VILL HA MIN MAMMA
JAG HAR KAVIAR PÅ MITT BRÖST
OCH DU ÄR MIN LASSIE PANG
VI SMAKAR KESO

Och det värsta är att eftersom det är Kent så är det mycket troligt att en text faktiskt skulle kunna se ut så här. Och med ens hade Kent gjort Kaviar-tutte hur inne som helst.

USCH!!!

2006-01-18 @ 23:14:39
URL: http://dum.blogg.se
Postat av: Frida

Hör ni inte att jag hostar när ni bråkar....?

2006-01-19 @ 10:25:37
Postat av: Kött

Kom inte här och säg att det finns något djup i Kent, era låtsassvåra kajalpopare. Dravel alltihop. Aldrig får man höra ett ord om pirater, drakar eller svärd. Inte ens ett litet "Hail Satan".

2006-01-19 @ 10:30:00
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Anonym

okej...kan bara inte låta bli att kommentera detta!

så du opåstår att texterna är skit? visst som att dte äår bättre att höra någon sjunga om ops i didnit agian då? eller vad? jag kan inte säga att alla ska tycka samma sak men...

2006-01-19 @ 10:55:29
Postat av: J.Bergvall

fy fan... sämsta blogg jag nånsin läst!!

2006-01-19 @ 13:03:21
Postat av: Patrik Niklasson

Håller med föregånende talare..

Jag gillar kent väldigt mkt och ja ahr respekt åt de som inte gillar dem.
Men om du nu inte gillar kent behöver du inte va så jävla aggrivis. Jag bloggar inte om dig bara för ja inte gillar dig :P
Kent är döda .. Njaaa de ligger ju 1 på de mest önskade bandet till hultsfred...

2006-01-19 @ 13:50:14
Postat av: Ett orättvisans mongo

Undervisar svenska skolor bara i ordblindhet numera?

2006-01-19 @ 15:08:40
Postat av: Kött

"visst som att dte äår bättre att höra någon sjunga om ops i didnit agian då?"

Brittan försöker i alla fall inte sälja sin musik som pretentiös dynga.

"Njaaa de ligger ju 1 på de mest önskade bandet till hultsfred..."

Hurra! Alla vill att Kent ska komma till Sveriges största muppfest! Räck mig kajalen och låt oss springa hand i hand till denna medelmåttighetens hyllning!

2006-01-19 @ 15:16:08
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: egotripp

Fyy faaaan vad äckliga ni är!

2006-01-19 @ 15:23:46
Postat av: En rättvisans man

Egotripp, nu är du orättvis.

2006-01-19 @ 15:31:41
Postat av: lyktstolpe

"Brittan försöker i alla fall inte sälja sin musik som pretentiös dynga."

det är ju det hon gör, gillar du henne? så alla som kritiserar kent här är alltså darin och BWO fans, då var det ju nästan onödigt att jag la mig i denna blogg.

2006-01-19 @ 15:52:25
Postat av: Micke

Nej, Brittan försöker sälja sin musik som den är. Kommersiell tuggummipop. Det är åtminstone ärligt.

2006-01-19 @ 15:57:47
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Anonym

"Om man nu ens kommer på vad de sjunger. Först och främst liksom. Vid de första 40 lyssningarna av en Kent-låt låter det nämligen bara så här:"

inte ens jag skulle lyssna på nåt 40 ggr som inte jag gillar.

du måste allt vara jäkligt döv om du får det att låta som det du skrev eller så är du helt enkelt korkad.

2006-01-19 @ 16:11:00
Postat av: Anonym

2006-01-19 @ 16:50:40
Postat av: Mia

Detta är ju hur kul som helst =) =)

2006-01-19 @ 17:06:50
URL: http://ond.blogg.se
Postat av: Kött

"du måste allt vara jäkligt döv om du får det att låta som det du skrev eller så är du helt enkelt korkad."

Eller så sjunger Jocke Berg som om han hade en våt socka i munnen.

2006-01-19 @ 17:08:00
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Linnea

"du måste allt vara jäkligt döv om du får det att låta som det du skrev eller så är du helt enkelt korkad"

Gud, jag tycker verkligen du är så himla gullig! Kentfans är så charmigt rabiata, lite sådär som små stissiga dampillrar på lsd. Döv är jag ju bevisligen inte, så jag tippar på att jag är ganska korkad. Helt tossig i huvudet.

Och angående att lyssna på en "låt" 40 ggr när man inte gillar den.. Jag frågar dig, söta du, hur i helvete det är möjligt att i Sverige vistas i badhus/i varuhus/på däckfirmor/i bussar/på fester utan att höra Kent? Det är ju som aids i audio. Audioaids. Säg att man går på fest. Om inte skiten kommer från stereon så kan man ju ge sig fan på att nån pretantiös upptight jävel med beige polotröja och gitarr börjar skräna dessa jävla äckeldängor till förbannelse i hopp om att få ett knull eller bara att alla ska gå hem och dö litegrann.

Puss puss iller. Audioaids, just det.

2006-01-19 @ 17:10:34
URL: http://dum.blogg.se
Postat av: lyktstolpe

har du testat dexedrine det är lugnande har jag hört!

2006-01-19 @ 17:35:06
Postat av: Lång

lyktstolpe: Är det något Jocke lärt dig från hans fina texter?

Jag såg flickan käka dexedrine, själen bortsvept i tankar av terpentine. Violetta strålar av morgon sveper över mitt ex, jag skulle vilja ha ett kex. Men istället får jag:

Ref: Dex dex dex dexedrine! (Följt av barnkörer sjungandes " Du är luuuuugn, du är luuuugn...nu)

2006-01-19 @ 19:31:48
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: lyktstolpe

"lyktstolpe: Är det något Jocke lärt dig från hans fina texter?"

jajamensan vem annars?
tyvärr så måste den där texten du skrev vara från nåt annat band,sorry.

2006-01-19 @ 19:35:49
Postat av: Lång

lyktstolpe:

Jo det är faktiskt från Kenneths. Släpptes som B-sida på Singeln "Blås snuten i 30". Med på singeln var även nygjorda "Kaxig, Snorig, Kåt".

2006-01-19 @ 19:45:38
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: karin

haha, vad roliga vissa av er är! =)

2006-01-19 @ 20:06:58
Postat av: lyktstolpe

"Jo det är faktiskt från Kenneths. Släpptes som B-sida på Singeln "Blås snuten i 30". Med på singeln var även nygjorda "Kaxig, Snorig, Kåt"

menar du det jag hade för mig att det var från "riffrunes riff" med låten "svinets avfärd".

2006-01-19 @ 20:07:49
Postat av: Square

1. lyktstolpe fick faktiskt dexedrin från en Kenttext (se det inte som ett påhopp, lyktstolpe), nämligen från Ansgar & Evelyne: "Vi ska fylla våran stulna bil med dyra klockor och dexedrin."

2. Det vimlar visst av fördomar här! Visserligen är väldigt många Kentfans fjortispoppare, det blir till och med lite tröttsamt ibland, men det finns många normala med. Det är bara det att de som syns är de som sitter svartsminkade, ensamma, längst ner i klassrummet och skriver djupa dikter eller citat från Kenttexter på sina uppsatspapper. Eller de som sitter i ett hörn på alla fester och rabblar citat eller diskuterar huruvida den eller den texten handlar om anorexi eller skor. Sen finns det vi, som inte går in för att vara deppiga och harcorekentare.

Kom igen liksom, tycker nog att båda sidor (hata kent och älska kent) i den här "debatten" behöver ta det lite lugnt. Man har inte samma musiksmak helt enkelt. (Bara ett litet tillägg: för ett halvår sen ville jag verkligen vara harcorekentpopparecooling, för att jag hade dåligt självförtroende. Sen fick jag vänner.)

PUSS!

2006-01-19 @ 20:20:21
Postat av: Square

EDIT i förra inlägget: Hardcore, med det, ska det ju vara.

2006-01-19 @ 20:23:08
Postat av: Square

EDIT i förra inlägget: Hardcore, med d, ska det ju vara.

2006-01-19 @ 20:23:21
Postat av: lyktstolpe

äntligen nån som skrev nåt bra!
syftade på square

2006-01-19 @ 20:33:57
Postat av: jag är inte gay som ni är hahah

HAHAHAHA ÄR NI TRANSOR!!!! BAHAHAHAHAHA!!! Ni kan ju fan inte klanka ner på nån! Ni är sämst!!:)

2006-01-20 @ 00:06:44
URL: http://www.recdir.com/boating/
Postat av: Kort

Jag har legat sked igen!!!

Joakim?

2006-01-20 @ 13:57:37
Postat av: Lång

Kort: Vad har det med Kenneths att göra? VÄX UPP!!!

2006-01-20 @ 15:16:09
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: lyktstolpe

är ni transor allihopa på hurrabloggen

2006-01-20 @ 16:50:04
Postat av: Lång

lyktstolpe: Har det verkligen undgått dig? Världen bästa transor också! Länge leve HurraTransorna!

2006-01-20 @ 18:02:18
URL: http://lang.blogg.se/
Postat av: kentiidiot

jag kan inte låta bli att lägga mig i den här bloggen bara för att den är så jäkla patetisk...

detta är ett fritt land och alla har sin musik smak...jag är en riktig kentidiiot och jag är van att höra att folk hånar mig för det och jag bryr mig inte att sen hålla på och tjaffsa som att spränga dem i en blogg...^^

2006-01-20 @ 21:49:06
Postat av: Pojken med hålet i baken

Det blåser på hurra-månen....
Jag har hört rykten från säkra källor att vissa Kenneth-fans erbjudit sig att betala dyra slantar för att få slicka svettdropparna från Jocke Benmärgs ryggslut. Vissa har t o m varit beredda att fånga de droppar som runnit förbi ryggslutet....

2006-01-21 @ 00:17:11
Postat av: CJ

Äntligen någon som säger vad alla egentligen tycker om Kent. Hurra!

2006-01-21 @ 09:55:00
Postat av: Kongo

Är det verkligen någon som tror att KENT idag 2006, gör musik för er KENT fans och inte för pengarna? Ta en god lyssning på deras senaste skivor. Eller varför inte titta Jocke B i ögonen på scenen. Ser han hungrig ut? Ser det ut som han gör detta för han kan dö för det?
Money money money, makes it funny..KENT 2006.

2006-01-21 @ 10:01:04
Postat av: Nigthdreamerssky

Kent är en för mig huvudsaklig sliskig dynga. Det finns ett fåtal låtar som går att lyssna på, men sen är det stopp. Jag har faktiskt lyssnat igenom Kent´s skivor för att utröna om det var något att ha. Jag har inte en enda av dem i skivhyllan hemma.
Ändå har jag en bra bit över tusen skivor där i hyllan med olika artister/grupper.

Problemet är med Kent, att det finns så många med dålig musiksmak och som inte orkar utveckla sig. Sen finns det här lattjo syndromet att folk måste vara som alla andra. Lyssnar en på Kent, måste dennes kompis också göra det osv...!

Men det är väl bara acceptera det här och undvika Kent fansen på sin priva fritid, låta bli att lyssna på radion. Ha öronproppar när man är i snabbköpet o handlar. För flera hundra tusen idioter kan ju inte ha fel, eller hur.

2006-01-21 @ 22:12:48
Postat av: Mys-Kent

Det är fän som inte orkar låta sig fördjupas i musik som tycker Kent är mysiga. Mys mys.

2006-01-22 @ 07:08:32
Postat av: isola

Postat av: Kongo
Är det verkligen någon som tror att KENT idag 2006, gör musik för er KENT fans och inte för pengarna? Ta en god lyssning på deras senaste skivor. Eller varför inte titta Jocke B i ögonen på scenen. Ser han hungrig ut? Ser det ut som han gör detta för han kan dö för det?
Money money money, makes it funny..KENT 2006.

ursäkta mig men var du på turné 19? besökte du en enda av tält konsererna? det kan du inte ha gjort för då skulle du ha sett att i jockes ögon så fanns det bara glädje över att få göra detta, glädje över att få spela för sina fans...och en sak till jag tror inte att flera hundra tusen idioter har fel^^...länge leve kent!!!!!

2006-01-23 @ 09:55:26
Postat av: Brutus

Du isola... Hur står det till med svenskan egentligen?
"tält konsererna"?

2006-01-23 @ 21:46:00
Postat av: CC

Det är ju verkligen jätteroligt det här. Vilken debatt. Vilket engagemang. Haha.

2006-01-24 @ 00:35:57
URL: http://rea05.blogg.se
Postat av: isola

Du isola... Hur står det till med svenskan egentligen?
"tält konsererna"?

jävligt bra ska du veta:p...

2006-01-24 @ 10:04:52
Postat av: Kött

"skulle du ha sett att i jockes ögon så fanns det bara glädje"
Jocke Hillsson-Berg har väl aldrig utstrålat någon känsla över huvud taget.
Allra minst glädje.

"och en sak till jag tror inte att flera hundra tusen idioter har fel"
Det är ett välkänt faktum att folk i mängder större än sju beter sig som praktpuckon. Ergo är hundratusen idioter just hundratusen idioter. Som har fel.

2006-01-26 @ 13:34:22
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: helium

JAG VILL BARA SLÅ ER PÅ KÄFTEN IDIOTER ! SOM KOMMER OCH PÅSTÅR ATT KENT ÄR SKIT. AHHH, jag blir så trött på er, låt folk ha sin egen musiksmak för helvete, och sluta kommentera det ! man dör ju nästan. herregud, ! beter er som om ni är två för att jocke kan skriva texter och inte ni ! ABSURT !

2006-01-26 @ 22:12:57
Postat av: snedstreck

Till er alla:

GÖR något istället för att tycka ditten och datten om KENT.
Använd kreativiteten och SKAPA!
SÅGA INTE I SÅGSPÅN.
Inte en frisk själ bryr sig vad ni tycker. Ifrågasätt inte KENT's motiv, de skapar trotsallt. Ifrågasätt hellre era egna motiv.
Ni är destruktiva och gör världen sämre.
Ta av kritikerhatten och på med blåbyxorna och skapa, det är trotsallt det ni vill.
KÖR HÅRT //

2006-01-27 @ 01:33:31
URL: http://snedstreck.blogg.se
Postat av: JÖ DÖTÄSTE TWA

HALLÅ? Ursäkta mig. Okej att man driver med Kent, Jocke Berg etc. De är ju rätt lagom speciella alla fem. Men innan man vet vad man skackar om är det nog inte så smart att skriva vad man tycker. "Att du inte fattar/Ju mer du kladdar/Ju mer du sabbar/Slå dig fri och gå" skriver någon här, minns inte personens alias, men citatet är inte ens taget ur någon Kentlåt! FATTA OCH HITTA FAKTA INNAN DU ÖPPNAR TRUTEN. Dessutom: snälla, lär er stava ni som inte kan! STOR bokstav i början av mening. Kanske borde vissa gå en språkkurs? Hallå, jag är 15 bast och stavar bättre än vissa här. Som antagligen är 40-åriga gubbar eftersom ni läser denna överskattade "Blogg". Nu ska jag lägga ner detta, men glöm ej: "Vi drömmer nog alltid om saker vi glömt" /Kent ("På Nära Håll"). Därför kanske ni borde lägga er och sova lite så ni kommer ihåg att "cepe" egentligen heter CP och är en förkortning av Cerebral Pares. Det kanske leder till att ni tar reda på dess innebörd och inte använder er av sådana ord i denna typen av negativ och kränkande form. När ni ändå ligger och sover så kanske ni kan komma på att Kent faktiskt är ett grymt band, men om ni inte gör det så skyll er själva! PUSS PUSS PÅ ER!

2006-01-27 @ 15:17:52
Postat av: Kött

"Ni är destruktiva och gör världen sämre."

Hej, du kära gymnasieestet. Antar att du är estetmupp, eftersom du tjatar om att SKAPA. Antar att du går i gymnasiet, eftersom du just tjatar om att SKAPA. Och verkar gilla Kent eftersom de SKAPAR (feta bankkonton åt sig själva). Vill bara hälsa från oss här i den Verkliga Vuxenvärlden att vi väntar på dig när du har något att komma med.

2006-01-27 @ 18:49:44
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: lyktstolpe

Verkliga Vuxenvärlden?
du vuxen?
hahahahahahha där fick jag mig ett gott skratt.

2006-01-27 @ 20:39:49
Postat av: iisoola

skulle jocke inte utstråla glädje?...du var inte på turné 19...och snälla sluta blanda ihop Jocke Berg med Joakim Hillson!!!!!!!!!!

2006-01-27 @ 21:01:09
URL: http://evelyne.blogg.se
Postat av: Angelique de la coeur

Jag är inne på samma spår som Lykstolpe. Det är jättekul att Kött avfärdar Snedstreck som yngling. Enligt snedstrecks-bloggen är snedstreck 30 år och har just köpt villa. Mig veterligen är Kött låååååångt ifrån ens i närheten av att ha dessa två attribut. Ha ha ha. Kött - snälla visa mig den Verkliga Vuxenvärlden. Jag vill så gärna veta hur ni grown-ups lever!

2006-01-28 @ 02:46:26
Postat av: snedstreck

TILL KÖTT

Jag var också arg och destruktiv när jag var 25, samt trodde jag hade genomskådat vad det innebar att vara vuxen. Precis som du, brorsan.

Jag har varit iförd blåställ de senaste 12 åren och verkat i den "Verkliga Vuxenvärlden" som du kallar den, utan att bo med mamma och pappa (som du förmodligen ännu gör).
LÅT INTE din föreställning om "V-V" bli så sann att den slutligen slukar dig helt, det finns om dig ännu hopp dyre broder.
Slå dig inte i slang med de Bjurman/Virtanen wannabees som huserar här... ha det bra
//

2006-01-28 @ 09:30:08
URL: http://snedstreck.blogg.se
Postat av: lyktstolpe

Oj oj nu höll "Kött" käft.

2006-02-03 @ 22:44:40
Postat av: Kött

Käft och käft. Det kan vara så att jag legat på sjukhus med 42 graders feber. Eller så har jag bättre saker att göra än att tjafsa med er småkids. Kom tillbaka när ert kajalmålade tonårsuppror mot era medelklassföräldrar är över. Vad ni än tror kommer ni sluta upp som revisorer, mäklare eller tjänstemän på försäkringskassan.

As for Bjurrevirtowannabees så skriver herrarnas vänstra lilltår bättre än de flesta i den här diskussionen - yours truly och bloggägarna ej inkluderade.

2006-02-05 @ 23:07:55
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Jocke

Hej alla i kentsekten.

Ni har ett meddelande. Klistra in denna spermalänk i era webbläsare (förmodligen värdelösa explorer):
http://hurra.blogg.se/060206102635_ppet_brev_till_kentsekten.html

2006-02-06 @ 11:27:55
URL: http://hurra.blogg.se/
Postat av: Kongo

Jag var visst i ett tält på en lerig åker med massa små estetbarn. Jocke såg död ut. Tyvärr det är sant. Hela bandet såg ut som ett trött dansband från Mora som försöker få ihop pengar till sitt leverne och kunna köpa en 300grams dillchips påse till Bingolotto på lördagskvällen.
Jocke har aldrig någonsin haft hungrig utstrålning. Det vet han själv med.

Men tyvärr genomskådar inte alla estetbarn detta. Men ni förstår en vacker dag. Det kommer.
Jocke hillson i Kent bör skaffa nytt jobb!

2006-02-06 @ 12:56:32
Postat av: Pojken med håret i handen

Jag kissade i kors med Jocke Berg på Roskildefestivalen och råkade då se att hans högra testikel var större än den vänstra. Visste väl att han var moderat...

2006-02-09 @ 04:12:41
Postat av: litetego

hurru du kongo...du har jävligt fel...jocke sami martin harri och markus i kent älskar det dom gör och de hade visst utstrålning på turnén

du tycker väl att jag som "estetbarn" ska växa upp och inse att kent är skit men så här är det att kent vann grammis för årets grupp är ännu ett bevis på att dom är störst bäst och vackrast tack för ordet

2006-02-09 @ 11:02:21
URL: http://www.evelyne.blogg.se
Postat av: Kött

Sen när började grammisar bli bevis för nånting?

2006-02-09 @ 18:29:28
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: isola

sen alltid!!!!

2006-02-10 @ 09:36:20
Postat av: helium

snälla lägg ner , asså verkligen . tror ni att vi skulle bli påverkade av ert skitsnack ?

2006-02-13 @ 09:31:46
Postat av: Kalcium

Ehh... 76 kommentarer...
Bevisligen Helium.

2006-02-13 @ 09:49:19
Postat av: lyktstolpe

Tyvärr så finns det inte bara 80 kentfans, 76 kommentarer bevisar inget.

2006-02-13 @ 11:02:51
Postat av: Kalcium

Du stolpskottet, jag vet inte ja. Att en tråd på en skön indiependentblogg diskuteras fortfarande, en månad efter att den skrevs, tycker jag är ett alldeles ypperligt bevis för att en hel del fans blir just påverkade.
Varför annars önska nedläggning? Om det nu inte spelar någon roll?

Nej, ni tål helt enkelt inte att någon rör er gral.

2006-02-13 @ 13:16:25
Postat av: lisa

DAGENS ASGARV =D
Dessa komments är ju ren underhållning! (ye jag råkar vara kent-fan.)

2006-02-20 @ 02:47:23
Postat av: Elfrida

Det verkar som om vi har en mummlare på tråden. Om du inte hade kollat upp det innan, så var Kent faktiskt nominerade till två stycken Rockbjörnspris. Därav de vann ett, för årets bästa album med " Du och jag döden ". Jag tycker att det är väldigt dålig stil att inte kolla upp någonting sådant. Det är som att torka sig i arslet innan man har skitit, inte sant? Och du säger att Kent är "det mest överskattade bandet i modern tid." Du har inte tänkt på saken att det faktiskt finns de som avgudar dem? Du har inte riktigt tänkt på att de faktiskt gör musik som betyder någonting för någon annan? Att det faktiskt finns de som förstår sig på det hela? Meningen med Kents musik och Jocke Bergs texter är att en individ ska få skapa en alldeles egen uppfattning, och hur många textskrivare har den förmågan? All denna skit ifrån USA, England och övriga länder låter precis likadant. De sjunger om kärleken, den perfekta världen. Allting riktat mot en perfekt människa med ett perfekt liv. Kent har allt, medan andra artister sjunger samma trams om och om igen. Blir man inte bra trött? Sedan har vi detta med Grammisgalan. Jag hoppas att du kollade och att du blev attans knäckt, för det verkar som om Kent är populära även i de där jurykretsarna då de vann årets rockgrupp och årets video. Så jag tycker att du ska ta det väldigt försiktigt med orden innan du öppnar käften och meddelar ditt. Jag skulle allt bra gärna vilja veta vad du lyssnar på för mainstream. Nej, mer Kent till Sverige!

2006-02-28 @ 18:46:09
Postat av: Din skugga

Alltså jag förstår inte varför man ska skriva en sån här blogg , när du inte ens vet vad du snackar om . Alltså alla tycker olika , alla har olika musik smak alla kan fan inte tycka lika dant som just dig! Accepterar du inte det måste du lära dig det för så är det i livet , stackars dig annars . För alltså alla kommer aldrig tycka som just dig . Kent det är en grupp som till talar väldrig många någe mkt speciellt , fans som avgudar dom , deras musik den är helt unik . Jag vet exakt vad jag pratar om jag själv är ett kent-fan , och finns många fler här har jag sätt . Och dom som lyssnar på kent förstår meningen med Kents musik och Jocke Bergs texter är att man själv ska få sin egna uppfattning om vad som menas med texterna , det är inte sånt här förutsägbart skit , vilket blir tråkigt (enligt mig , meh många andra inte) efter ett tag , för snart låter allas musik lika dant . Men det kommer kents musik aldrig aldrig göra , den är unik i sitt sätt och ingen kommer någonsin kunna skriva texter som Jocke Berg gör .

2006-02-28 @ 19:08:12
Postat av: Jen

det där med barnkörer..
Red Hot Chili Peppers har med en barnkör i "Aeroplane", och det är en bra låt tycker jag, lika så "Dom som försvann" med Kent.

2006-02-28 @ 19:13:50
Postat av: Max Power

Jag är med dig. Jag tänker själv skriva om Kent bara för det. Tack för inspirationen.

2006-03-01 @ 00:25:52
URL: http://maxpower.blogg.se
Postat av: Lång

Problemet med KENT fans är att de säger att alla ska få tycka vad man vill. MEN, tycker man att KENT är dansband och lika intressanta som min mögliga limpa då blir det ett jävla liv.
Ordet dubbelmoral är ett ord att stämpla hårt i pannan alla Kennethsfans.

Släpp det där nu. Jocke Hillson berg är inte eran styvpappa även om ni vill det.
För mycket svarta legobitar som barn det är helt klart det.
Esteter. Phuh..

2006-03-01 @ 09:29:30
URL: http://www.lang.blogg.se
Postat av: Kött

Som självutnämnd legoexpert kan jag tycka att den neongröna genomskinliga färgen som släpptes någon gång strax innan jag slutade leka med lego är den allra snyggaste.

2006-03-01 @ 21:15:00
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: Elfrida

"Att du inte fattar/Ju mer du kladdar/Ju mer du sabbar/Slå dig fri och gå" - Det är en Joakim Hillson låt, och vad fan har den med Kent att göra?

2006-03-01 @ 22:50:09
Postat av: Micke

Hej alla Kentfans!
Kul att ni gillar vad jag skrivit. Jag tror att ni skulle behöva läsa inlägget som jag länkar till.

Postat av: En rättvisans man

-->Elfrida.
Det har väl jävligt mycket med Kent att göra eftersom som bandet aldrig ens hade existerat om det inte vore för Joakim Hilson.

2006-03-02 @ 01:18:54
Postat av: Kött

"... den är unik i sitt sätt och ingen kommer någonsin kunna skriva texter som Jocke Berg gör"

Linnea gjorde ju exakt det för några veckor sen. Kolla bara lite högre upp i tråden.

2006-03-02 @ 15:57:42
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: lyktstolpe

"Linnea gjorde ju exakt det för några veckor sen. Kolla bara lite högre upp i tråden."

öhm en gnällunge som nyss lärt sig skirva med caps lock...

2006-03-04 @ 23:08:07
Postat av: Greve Mawha

Hmmm... Vissa har tydligen svårt att förstå sig på ironi.
Jag bokstaverar: I-R-O-N-I.
Men ingen hade väl väntat sig något annat av K-sekten?
Livets Ord och Hans Scheike känns ju som rena rama Bolibompa jämfört med "Gänget Med Hålet I Huvudet". Jocke Benmärg behöver knappast några fiender med sådana vänner....

2006-03-05 @ 04:58:26
Postat av: theDung

Fantastiskt. Detta är något av det roligaste jag någonsin läst. Oerhört.
Vad avser Kent så tycker jag inget särskilt alls. Frammanar ungefär samma känslor som Ledin. Och är väl i samma klass vad gäller att vara folkkär och göra musik för den stora massan. Men jag är lite orolig när det gäller svansen. Det vill säga fansen. De verkar så himla arga. Det kan inte vara nyttigt. Jag vill jämföra med heroin. Det känns lite likadant på något sätt. Det måste vara fantastiskt fascinerande att behöva försvara sin indie-image med att det är sååå många som gillar Kent. Jag ser ju motsättningen i det. Och jo, vi människor är ju motsägelsefulla och det är ok. Men det finns ett par saker som man bör ha i beaktande. Den där konserten på stadion för några år sedan lockade två (?) fulla arenor med likadant klädda "individer". Sånt beteende har jag sett förut. Det var väldigt vanligt i Tyskland på 30-talet och jag upplevde det på nära håll när jag växte upp i Sovjetunionen på sjuttitalet. Den andra saken: Det går inte att legitimera en företeelse med kvantitet. Bara för att många gillar Kent så betyder det inte att Kent är bra. Man kanske tror att det är så och man kanske till och med får positiva upplevelser av Kent. Men rent objektivt: Det är till exempel ännu fler som gillar heroin och det kan jag garantera att de mår bättre när de har heroin än när de inte har heroin. För dessa människor är heroin stort och viktigt. Och alltså, bara för att en massa människor gillar heroin så betyder det näppeligen att heroin är bra.

2006-03-13 @ 16:21:08
URL: http://zedung.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja det var ju många mogna kommentarer vi fick här(ej alla! vissa!). Är Kent över´skattat? Snarare underksattat, de får ju knappt någon uppmärksamhet alls, spelas knappt på radio eller något.. Kent har ju fantastisk musik, spelar det stor roll att inte Jocke är snygg eller? Man kanske borde lyssna på plastikopererade uppblåsta artister som mimar på scen istället eftersom de inte kan sjunga, FÖR DE ÄR JU SNYGGA!! smart eller vad?? hmm.. lyssna på Marie Serneholts barbie- och stön-musik istället gärna för mig... hon ser ju ialla fall ut som en välvårdad prostituerad..

2006-04-15 @ 21:35:32
Postat av: Jocke

Du tycker inte om oss? Vem fan bry sig!? Du får ha din åskt. Bara om vi får ha våran.

2006-05-14 @ 11:15:22
URL: http://www.kent.nu
Postat av: k p

SJUNG BÄTTRE DÅ "MICKE"! jag tycker att du har helt fel!

2006-06-30 @ 14:26:02
Postat av: skitit

ÄT MITT BAJS! SKIT GUBBE!

2006-06-30 @ 14:29:57
Postat av: Jesusharherpes

Att ens orka sitta och klaga över någon annans musikstil är ju helt patetiskt! Inte för att jag är bättre själv eftersom jag lägger mig i denna så onödiga konversation. Jag tycker Kent är UNDERBARA men jag kan ju inte tvinga dig att ha samma åsikt som jag. Bara för att du inte kan förstå djupet i kents texter behöver inte det betyda att alla inte gör det!

2006-08-11 @ 01:02:18
Postat av: DÖDENÅTDENFOULAANKAN!

DU KAN HÅLLA KÄFTEN! Kent överskattat band? Nej, knappast. Jocke Berg har konsten att skriva å sjunga! Så är det, inse vilket jobb han lagt ner innan du bajsar!

2006-08-17 @ 02:32:53
Postat av: Stop_Laugh

fna vad ni har fel! kent är fan värdt sina priser, han
har ju gjort hur många som helst fina låtar och texterna är ju det allra bästa. Han skriver ju om verkligeheten och ni verka rju leva i delirium, ni vet fan inte hur verkligheten är? Jävla fucking rövhål är vad ni är! blir så jävla sur, jag tycker fan du borde köra upp nått i röven jävla äckelgubbe! jag rent ut sagt hatar dig! jag gör det , det är fan sant! (menar micke). Kent har hjälpt många att må bättre med hjälp av sin musik, men du bryr dig väll inte om det din feta gris,. du bara tänker på dig själv. ÄCKLIGA GUBBE! Jag t.ex och många som jag känner har haft ett förjävligt liv, kent hjälpte oss ur det..Men änsen, du bara bryr dig om dig själv. Ingen får tydligen tycka nått annat än vad du tycker, alla måste ju vara sånna jävla anti-kent svin som du, men nej det tänker jag fanemig inte! Fan ta dig! Jag skulle kunna slita sönder dig i bitar om jag hade chans till det din jävla äckliga fitta! (ursäkta språket). Tack för ordet..

2006-08-17 @ 21:35:08
Postat av: Micke

Hej Stop_Laugh!
Kul att du verkar må bättre nu. Gissar att du var aningen labil förut.

Postat av: CC

Den här tråden kommer kunna underhålla mig i resten av mitt liv. Alla Kent-fans är för söta. Arga och ilskna som få.

2006-08-18 @ 16:01:41
URL: http://downwiththesickness.blogg.se
Postat av: Stephan

Joakim Hillson har väl slutat som sångare i Kent? Synd, för den senaste singeln "Flickan med den svarta regnbågen i den röda lilla väskan av skinn" håller världsklass.
Gissningsvis skriver han heller inga fler låtar åt bandet utan spar istället sina alster till den stundande solo-karriären. Och Kent utan Jocke är inte Kent - det är Kent utan Jocke.

2006-08-30 @ 16:41:17
Postat av: Stop_Laugh

anus..

2006-10-03 @ 21:50:57
Postat av: pluralis

Är det ett pågående skämt eller tror vissa faktiskt att Hillson är eller har varit sångare i Kent? Hah.
Hur som helst, anledningen till att Kent-positiva personer blir smått försvarsinställda (kalla det agressiva) när andra klagar på detta band kan väl möjligtvis tänkas ha att göra med hur ofta dessa just klagas på. Har inte hört någon band som så ofta kritiserats, och till största del på grund av skaran av "pageklippta, kajalmissbrukande, deppiga småglin som tittar fram under svartfärgade luggar och skär sig i handlederna" snarare än det musikaliska. Men faktum är att många unga ÄR deprimerade nu för tiden, kanske på grund av medias framfösande av en oänderlig ström av plastiga "artister", och vilka är då ni att förneka någon annans lidande? Musik är som terapi. Olik musik för olika personer och situationer, javisst, och en skulle ju kuna fundera på vad som egentligen kom först - depressionen eller Kents musik. Lyssnar de på Kent för att de är nere, eller är de nere för att de lyssnar på Kent? Huvudsaken är ändå denna; att håna "fansen" på grund av ålder, befintlighet av konstnärliga ådror och liknande, visar bara på en egen osäkerhet samt brist på bättre svar. Jag har läst hela tråden. Inte en av er har gett ett enda exempel på vad ni lyssnar på, som då skulle vara så försvarbart mycket bättre än Kent. Jag säger inte att någon har fel, tvärtom, jag respekterar allas rätt till en åsikt. Men personangrepp är inte en diskussion och vad som är musikaliskt tilltalande är, ganska självklart, relativt, och därmed ingenting som egentligen kan diskuteras över huvud taget. Det är som att starta en tråd om att jordgubbsglass är skitäckligt och sedan tycka att alla som tycker om jordgubbssmaken på glassen är sjuka i huvudet... Ni förstår poängen.
Så ni som klagar - kom med någonting "bättre" (enligt er) själva, antingen ett tips eller kanske rentav egen musik, men att bara gnälla kommer inte att ta varken er eller utvecklingen av denna tråd eller folks musiksmak för den delen vidare. Om något så kommer den bara att skapa ännu mer motstånd, och då har ni inte vunnit något alls förutom sura kommentarer. Hur kul är det?
För övrigt så borde den som lägger sig i diskussionen med citat eller sådant, faktiskt kolla upp att citatet stämmer och härstammar från rätt person/band/låt. Annars blir det bara förvirring, och kommentaren i övrigt värdelös eftersom den inte ens handlat om ämnet i fråga.
Fred, någon?

2007-07-31 @ 00:21:12
Postat av: 165

Ser att jag kanske är lite sen i debatten, men jag vill också påpeka att Kent är en fin kille.

Han har gjort mer för musiksverige och folket än någon annan artist.

Shit, killen har ju suttit i fängelse för sin konst!

Storma slottet!

2009-04-06 @ 22:09:20
URL: http://www.youtube.com/watch?v=oZVHzGqiwgo
Postat av: Vittan

Jag har hört att han Hillsson har släppt en ny bok nu som handlar om hedersmord!?!? Den förra handlade ju att han vart tillsammans med Dilba............... Hur hinnner han med att sjunnga i Kent??? Fattar inte.

2009-04-06 @ 22:22:35
Postat av: kåmabulle

då jag begåvats med världens bästa musiksmak kan jag,bara säga kent e SKIT.

jag kan på några sekunder höra om ett musikstycke

är bra eller dåligt.

jag föddes med denna extrema kunskap.

fantastiskt eller hur?

2009-09-12 @ 15:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback