Jag försökte ändå förklara

Okej, så här: Jag slog ut framtänderna när jag var liten. För att göra en lång historia kort, så är det nån slags metallproteser där i stället nu. Den ena av dem sitter rätt löst, efter att jag bet i nånting som jag inte borde ha bitit i.
I dag ringde jag till folktandvården i Nyköping för att försöka boka en tid för att sätta dit den där tanden. Detta är en ungefärlig återgivelse av samtalet:

- Hej. Jag har en protes som har lossnat. Själva "limmet" har pajat. Och jag vill gärna sätta dit den igen.
- Jaa... labbet i Eskilstuna har sommarstängt den här veckan, så vi kan inte skicka dit den.
- Ja, men jag vill inte skicka iväg den. Jag vill sätta dit den. Den har lossnat. Den sitter löst.
- Jo, men vi måste skicka iväg den för att laga den.
- Nej, den är inte sönder, den har bara lossnat.
- Ja, men labbet har stängt.
- Ja, fast jag vill mest sätta fast den. Den är inte trasig, den sitter bara löst. (Jävligt löst, redaktionens anmärkning)
- Jaha... Men om den har lossnat måste vi skicka den till Eskilstuna.
- Okej, den har inte lossnat, den sitter bara löst. Jag kan ta bort och sätta fast den som jag vill. I stort sett.
- Hur sitter den fast då?
- Med jävligt god vilja.
- Jaha... Men labbet i Eskilstuna...
- Hur ska jag få dig att förstå att jag inte vill skicka tanden ännu längre bort från min mun utan hellre vill sätta fast den ordentligt?
- Nu förstår jag inte riktigt.
- Tandjäveln är hel, det är själva limningen som är trasig.
- Jaha, då tror jag att jag förstår. Men jag har ingen tid i dag.
- Nej, jag ville inte ha en tid i dag. Jag är i Stockholm nu. Jag vill boka en tid. På fredag, kanske?
- Jaha. Du får ringa när du är i Nyköping, så får vi se om du kan få en tid då.
-  Fast man kunde ju tänka sig att boka...
- Hej då.

Jag tycker inte riktigt om att ringa till vårdcentraler.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Jensa

KUK ÄR VAD DET ÄR!

Borde också uppsöka tandvården på grund av vårdslös kroppsutsmyckning som resulterat i tandvårdsbehov. Men det är länge sen sist...FÖR ATT DE ÄR SÅ JÄVLA BESVÄRLIGA OCH FRAMFÖRALLT GIRIGA!

2006-07-18 @ 11:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback