Suicidal saxofonist sjöshowade

I går kväll höll en livlig saxofonist soloshow utanför lägenhetens balkongvy.
En ganska kompentent blåsare som av tonskalan att döma verkade dämpad och något blå. Snirkliga men mogna melodier.

Kön på saxofonisten är oklart och det var också svårt att exakt lokalisera den. Möjligen stod den tvärs över vattnet längs stranden, iförd vadarstövlar. Den kan också ha varit placerad på Huvudstaledens norra bro mot Solna. Förmodligen lätt suicidal.

Tittade grundligt men såg ingen instrumentalist. Sjön skickar ju tonerna med god krispighet ganska långt och den kan även ha gömt sig för att undkomma bittra pensionärer och andra eventuella spontankonserthaverister.  Saxofonisten var icke att finna.

Däremot hördes den väldigt väl. Så starkt att jag bestämde mig för att stänga av iTunes-strömningen för en stund eftersom den ändå inte gick i samma tonart.
Jag var ganska nöjd ändå och ett slags lugn infann sig. Kände empati med den trasiga människan och dennes miserabla kärleksliv.
Dessutom. Fiol hade varit sämre och saxofon är underskattat. Alternativt för evigt dräpt av
Kenny G eller hans hår.

Konserten började strax efter 23.00 och pågick i cirka 27 minuter.
I kväll uteblev blåsaren.

Detta redskap användes vid artistattacken.

Har du sett till den anonyma trumpetaren?
Mejla eller sms:a till [email protected]



/Jocke

Kommentarer
Postat av: Lång

Bättre en sax över sjön än en groda i radion.

2006-07-18 @ 14:14:24
Postat av: La Monique

det tycker JAG var fint. (Både själva händelsen men framförallt beskrivningen av densamma)

Postat av: Jocke

Jag tackar för den del av kommentaren som var beröm.
Och håller med om den del som rörde den genuina blåsaren.

2006-07-18 @ 22:22:49
URL: http://hurra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback