Real fuct

Eftersom det här landet vi bor i har visat sig vara väldigt avlångt har jag rest en del med flyg den senaste tiden. Till Sveriges mindre befolkade städer.
Och när man flyger till Sveriges mindre befolkade städer gör man det i små helt förkastliga farkoster som drivs med uppenbart underdimensionerade propellrar.
Det är en ständig lek med döden, det säger jag er.

I dag noterar jag redan vid säkerhetsgenomgången den påträngande dödsfaran. Inga syrgasmasker. Exakt vad som gör att just detta plan klarar sig bra utan det som bevisligen alla andra plan anser nödvändigt, är oklart.
Det kan ha att göra med namnet på det. Planet heter Fokker 50.
Ni förstår ju själva.

Så jag fladdrar där uppe i luften i 302 knop, utan syrgasräddning, på min farkost av märket Fokker 50, Fucked 666, Instant death - whatever.
Undrar över den ständiga turbulensen.
Bannar mig själv att jag inte såg fördelarna med den 17 timmar långa tågresan upp till Kiruna.
Tänker igenom gångbara vinklar på knäck om dödskraschen. Går det att få iväg sms från planet med "reporterns sista ord"? Och bör jag i den desperata hälsningen nämna att det vid ett flertal tillfällen infann sig en svag doft av bajs i kabinen. Kan det ha påverkat flygningen?
Såna saker.
Dessutom är Littorin ombord.
Extraupplaga?

image302
En helt vanlig flygmaskin som sägs kunna ta folk mellan platser. Notera dödsmaskinens kraftigt och slarvigt underdimensionerade propeller.

Jag håller andan i svår dödsångest och funderar de närmaste 70 minuterna mycket kring det där Wells sa om sin senaste landning då vädret tvingade hans plan att gå ner till marken med 45 graders lutning.

Sen landar jag på Arlanda och drar snabbt i mig en halv liter Cola light med det pålitliga och kemiskt framställda sötningsmedlet Sukralos.


/Jocke

Kommentarer
Postat av: Suck My Bayonet

Där ser du! Förstår du nu varför livet som popstar var en evig lek med döden?

2007-07-11 @ 14:29:18
Postat av: Jocke

Haha, fast du tog ju alltid tåget i stället. Fegis.

2007-07-11 @ 15:08:22
Postat av: Sofia

Sist jag flög med Sundsvallsflyg kände det som det var en Ybuss med propellrar som flög som humlorna. De kan egentligen inte flyga, men av någon anledning gör de det ändå. Sånt känns tryggt tycker jag.

Postat av: Lång

Inte bara propellern osar död. Kolla texten som är skriven i blod av jack the ripper. Skyyyywaaaayyyys was here!!

2007-07-12 @ 19:39:38
Postat av: redaktör jan

det var länge sen jag var här, men det gläder mig oerhört att blåggen är kvar, inte minst pga dess namn. just nu sitter jag i ett regnigt härnösand och dricker dyr whiskey och lyssnar på BRMC som snart inkommer till Svedala. Råkk!
för övrigt har jag alltid varit misstänksam mot flygplan. är övertygad om att jag kommer dö i en flygkrasch - helst i en rejäl eldboll. kremerad direkt. praktiskt.

2007-07-18 @ 01:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback