Världens bäste. Och nåt helt annat.

Ronaldinho (killen som ser ut som en häst, Jonte) har blivit utsedd till världens bäste fotbollsspelare. Ja, jag tycker att det är rättvist. Mycket mer så än om Frank Lampard, som kom tvåa i omröstningen, hade vunnit. Expressen skriver dessutom att Ronaldinho tackar Henke i sitt tal. Nja, säger jag. Han tackar sina lagkamrater. Henke är visserligen en lagkamrat, men jag har rätt svårt att tro att det är just Henke han tänker på i första hand. Ungefär som när Jesper Blomqvist spelade i Man Utd, och enligt SVT var inblandad i varenda mål de gjorde. Trots att han ibland inte ens var på plan.

Dessutom har Paolo di Canio blivit avstängd efter den
här hälsningen. Di Canios förklaring: det är en helt vanlig hälsning. Nej, Paolo, det är det inte. Långt ifrån. Och jag tror inte du hade gjort den med sådan emfas om det hade varit det.



/ Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback