Svart och vitt (obs! sportinslag. Fast ganska långt ner)

Efter att vi till slut fått igång det trådlösa nätverket, glider Jocke förstås runt som på moln. När han nu äntligen kan surfa på sin egen dator och slipper låna Jontes eller min hela tiden är han som ett barn på julafton.

Synd bara att han ska vara så fullständigt rabiat när det gäller pc/ mac-diskussionen. Nästan lika rabiat som
Kott är angående tysk metal vs vanlig jävla pop, eller som f.d. Fi-Tiina när det gäller fortplantningens vara eller icke vara. Deras inställning är: Lalalala, jag vill inte höra vad ni säger! (föreställ er en åtta-årig pojke som håller för öronen och skriker när mamma säger till honom att gå pch lägga sig).

Jag vill bara poängtera min synpunkt: långt ifrån allt är antingen svart eller vitt. Ofta är det ganska grått också. Det bevisas till exempel av att jag använder både mac och pc, och kan se fördelar med båda.

Men jag tänker absolut inte sticka under stol med att det trådlösa nätverket innebär att jag kan sitta i salongen med internet, tv:n och krysslådan aktiva på en och samma gång. Dessutom (i bästa fall) med trevligt sällskap. Det är som sagt ett högteknologiskt hem vi bor i.

Och nu till något helt annat:

Fotbollshuliganismen sjunker allt längre ner i åldrarna. En nio-årig kille sprang in på en engelsk ligacupmatch och glidtacklade en Middlesbrough-spelare. Lite gliringar låg bakom. Ett vad gjorde att han dessutom tjänade 20 pund på det.
Nio bast. Det är, som vi säger, hur stort som helst.
Han förtjänar dagens Hurra!



/ Micke

Många har hört av sig och vill se färre sportinslag, men det bryr jag mig inte om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback