Mittinattenblogg

En klassåterträff, sex öl, tjugoen "jaså, tjenare är du i stan, vad gör du nu?", ett premiärbesök på det nygamla utestället, tjugotvå fylle-sms, åtta f. d. klasskamrater som inte alls betedde sig som förr, tre lättade hjärtan, en förbigången Puma, en kebabtallrik från Campino (godast i Sverige), en missad DJ-Jocke-kväll på Skepparn, ett "Dö. På ett bra sätt" från Vesslan (via Jonte (jag tror hon saknar mig fast jag bara varit borta en dag)), en förlåtelse, tusentals gamla minnen, en utebliven hotellvistelse och en pakethållarcykelfärd med Osten som cyklare senare är jag äntligen hemma i Rosenkälla. Det är inte Nacksta, men ändå.

Det var en hård kväll.
Och imorrn ska jag byta däck.
Men snart är jag död, och då är allting över.

För övrigt tror jag att det är en dålig sak när pizzakusken vet vad man heter fast man inte varit där på två månader.

Dagens bra: Class of '95. Även om det inte är klokt hur bra det är med dubbla parenteser.

Dagens anus: Jag missade när Jocke vände plattor på Skepparn.




/ Micke

Kommentarer
Postat av: Hr Hedberg

Hej Micky!
Jag förstår mycket väl vad dagens bra är för något. Den benämningen delar du ut till något som varit bra under dagen. Men det där andra, dagens anus, vad är det? Har svårt att få ihop Jockes plattvändade med cirkelformad del av kroppen. Här får du gärna vara lite tydligare.

2005-10-23 @ 18:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback