Mittinattenblogg

Birgers bar, Nyköping. Dan innan nyårsafton. Rätt mycket killar med skinnvästar eller liknande. Och Hurra-Micke.

Som vanligt står jag i baren med en öl i handen. Men helt plötsligt förvandlas jag tydligen till en mongomagnet.
En snubbe kliver fram.

Snubben:
Tjena! Nån snodde min öl. Men vafan, här står ju en. Skål.
Hurra-Micke: Mm, hej hej. Och skål.
Snubben: Åker du skidor?
Hurra-Micke: (tänker efter lite och minns vagt Åre 2005. Och tänker att det är tre plusgrader och barmark. Och att Ryssbergsbacken är ungefär 300 meter lång.) Nej, det kan jag väl inte påstå.
Snubben: Vad heter du?
Hurra-Micke: Hurra-Micke.
Snubben: Jag heter Bobby. Skål!
Hurra-Micke: Mmm, skål på dig.
Bobby: Du var en trevlig kille.
Hurra-Micke: Man gör sitt bästa.

Här får Bobby in de två öl han beställt. Och blir lite distraherad.
Bobby: Får man bjuda på en öl?
Hurra-Micke: Jo... fast jag har ju redan en nästan full.
Bobby: Här. Jag är inte homosexuell, om du trodde det.
Hurra-Micke: Eh... nej, det trodde jag väl inte.
Bobby: Åker du skidor?
Hurra-Micke: Eh, nej.
Bobby: Vad heter du?
Hurra-Micke: Hurra-Micke.
Bobby: Jag heter Bobby. Du var trevlig. Skål!
Hurra-Micke: Mm, skål.

Här blir Bobby återigen distraherad. Den här gången är det den inte alldeles otäcka bartendertjejen som vill att han ska skriva på kvittot.
Bobby: Åker du skidor?
Hurra-Micke: Nej.
Bobby: Okej. Jag brukar åka upp till Skellefteå ibland. Det är trevligt.
Hurra-Micke: Där ser man.
Bobby: Vad heter du?
Hurra-Micke: Hurra-Micke.
Bobby: Jag heter Bobby. Du var trevlig. Skål!
Hurra-Micke: Mm, skål.
Bobby: Om det är nån som vill nita dig, så sitter jag bakom dig i soffan. Det är bara att ropa. Jag heter Bobby.
Hurra-Micke: Okej, då vet jag.
Bobby: Hej då!
Hurra-Micke: Hej då Bobby.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Mamma

Allergisk snuva är vanligt i 10-30 års åldern. Symtomen på allergisk snuva är nästäppa, rinnande näsa, klåda i näsan och gommen samt svullna, kliande och rinnande ögon. Är pollen det utlösande allergenet kallas sjukdomen för hösnuva. Finns besvären under hela året kan allergenet vara kvalster eller mögel, då kallas sjukdomen för perenne snuva.

2006-12-31 @ 04:07:42
Postat av: Marcus

Småstadsromantik när den är som bäst.

Postat av: Bobby

Jag heter Bobby. Den här bloggen var trevlig!
Åker ni skidor?

2007-01-01 @ 22:18:39
Postat av: Fredrik

Du presenterar numera dig som Hurra-Micke i alla möjliga sammanhang eller bara på krogen?

2007-01-12 @ 10:53:31
Postat av: Micke

I de sammanhang jag finner det lämpligt.

2007-01-12 @ 20:55:03
URL: http://hurra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback