Ljug inte för mig

Läste Aftonbladet (ni vet en av de där kvällstidningarna som finns på en plats ganska nära dig vid 10-bläcket på morgonen) idag.
Jag gör det ibland.
Ibland läser jag "Vi 5" på baksidan av tidningen. Det är sällan nåt som får mig att höja på ögonbrynen. Men I dag hade de frågat folk på stan: "är dokusåpastjärnor farliga förebilder?"
Folk svarade som vanligt: nej, ja, kanske. Linda Bengtzing tycker att de är seriefigurer, och jag är benägen att hålla med. Men det var en snitsare som tvärsäkert svarade: "Ja, jag har aldrig tittat på en dokusåpa."
Hmm... Fråga: Hur vet han då att dokusåpa-"stjärnorna" (hur man nu kan bli kallad stjärna för att att man har supit och knullat i tv? Det vet jag inte) är risiga förebilder? Han verkar duktig. Men han nöjde sig inte med att svara så, han la dessutom till: "Det är dålig underhållning".
Ni fattar ungefär vart jag är på väg, va?

– Jag har aldrig varit i Finland.
– Varför inte?
– Det luktar illa där.

– Jag har aldrig haft sex.
– Varför inte?
– Man mår dåligt och vill äta surströmming. Och jag tycker inte om surströmming.


Den logiken funkar liksom inte. Om du tycker att det är dålig underhållning, så säg det då. Men kom inte och påstå att du aldrig har sett det. Det är som när man var liten och sa att man inte tyckte om spenat, fast man aldrig käkat det. Ska tillägga att snubben var 44 bast.
Vem försöker han lura?



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Lång

Jag kan förstå att du aldrig haft sex men att du aldrig varit i finland? Hmm.

Vem aftonbladet försöker lura menar du va? Händer varje dag och bra har de blivit på det med.

Postat av: Micke

Lång: fast det där var ju bara en fiktiv diskussion för att visa hur dumt det lät. Jag har varit i Finland flera gånger. Däremot har jag faktiskt aldrig ätit surströmming.

2006-04-24 @ 17:43:38
URL: http://hurra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback