Hurra – en ost

I dag fick jag en julklapp av den arbetsplats som jag spenderar tid på.
En ost.

Sen ägnade jag resten av dagen åt att, för mina arbetskamrater, påpeka det fantastiskt humoristiska i detta faktum.
Tycker fortfarande att det är enormt roligt.
Vi har fått en ost i julklapp.

I samband med ostutdelningen träffade jag en av de där som tar kort. En av de bästa. En man i min smak och sina bästa år (cirka 48).

Hurrajocke:
– Läget då?

En man i min smak och sina bästa år:

– Det är åt helvete. Själv då?

Hurrajocke:
– Jo, förjävligt.

En man i min smak och sina bästa år:
– Men det är bra när det är dåligt. Man ska må som sämst.

Kunde knappast ha sagt det bättre själv. Sen skildes vi åt och drog oss hemåt.
Med var sin ost.


/Jocke
För övrigt är länkarna uppstädade. Det var kanske dags.

Kommentarer
Postat av: Jensa

Jag kan nog sätta en hundring på att det är samma man som sade:

Vacker flicka som jag bodde med i STHLM går förbi! Pratar om vad som händer när vi kommer hem senare.

Förmodligen Jockes favvo: Hur fan kan du bo med henne, jag skulle dö?

Jensa: Vadå?

Förmodligen Jockes favvo: Jag har snackat med henne i gymmet och sen är hon sjukt snygg. (här påpekades också ett flertal iögonfallande attribut).

Jensa: Vi är polare, det får funka helt enkelt.

Förmodligen Jockes favvo: Äh, fan heller. Killar och tjejer kan inte vara polare. Det slutar alltid med en påsättning och sen är det kört.


Det ligger väl kanske viss sanning i det men det gick fan bra ;)!

2006-12-22 @ 10:19:09
Postat av: Jensa

Jag behöver väl inte berätta att resten av grabbarna på blaskan blev väldigt trevliga när de förstod att vi delade bostad :D. Det tog en stund nämligen för dem att fatta det.

2006-12-22 @ 10:20:55
Postat av: Dum

Bah, nog fick ni mer än en ost på det där företaget till jul, det vet jag allt... Du skulle kunna köpa 220 halvbra ostar, har jag räknat ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback