Bara i Karlskoga

Härom dan på gröna linjen överhörde jag en jazzsnubbe diskutera Bruce Springsteen. Med en till synes nyvunnen väninna.
Hon lyssnade storögt.
Han hade en röst som lät som de gör i spökstaden Karlskoga. Den stad där man fortfarande är gatans kung om man har en neonförgad Ibanez hemma i garderoben.

Det är med sorg i jag återger några spridda citat.
"Jag har aldrig orkat med Springsteen. Jag vill ha min musik mycket mer välgjord."
"Han har skrivit en del bra låtar men han har ju aldrig klarat av att spela dom själv."
"Rising var första skivan som jag kunde lyssna på eftersom det är den första som har en bra produktion.

Say no more.



/Jocke

Kommentarer
Postat av: Lång

"Han har skrivit en del bra låtar men han har ju aldrig klarat av att spela dom själv."

Hahahahaha så jävla fel man kan ha ändå. Sen gick de och köpte "Jag ljuger så bra" med dampungen. Fy fan.

Postat av: Lil' Mo

Nå blev jag litt provocert. Slutt å mobb oss som ikke veit. Jag lärde mig först i helgen att Bruce hade jordens prestationsångest och hundramiljoner pålägg osv.
Fast jag uttalar mig ijufs inte om Springsteen offentligt heller. Och jag är inte från Kalskoga. Så jag kanske inte ska ta åt mig så jävulskt?

2006-07-24 @ 12:50:32
URL: http://mon-ikka.blogspot.com
Postat av: Monika igen

överhörde förresten. det är som att säga att något är ostigt. väl?

2006-07-24 @ 12:51:21
Postat av: Jocke

Jo, eller så kan man säga att det är lite ostigt att säga överhörde.
Jag skäms lite.

Och nej, du är inte från Karlskoga. Då hade du inte blivit provocerad. Mer undrat varför det står "Say no more" i slutet av bloggmeddelandet ...

2006-07-24 @ 13:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback