Konstiga tanter drabbar mig

Jag körde bil i morse. Tidigt som fan. Jag närde en liten dröm om att jag skulle få vara ensam på vägarna och slippa alla hjon som inte kan bete sig i trafiken. Gissa hur det gick.
Jag hamnade bakom en tant som valde att köra 35 km/h. På 50-väg. Smått irriterande, när jag ville äga vägen. Men tanten var duktig på att signalera. Och hon verkade gilla det. Ungefär 200 meter innan hon skulle svänga höger, började hon blinka. Direkt när hon svängt höger, började hon blinka vänster. Då var det uppskattningsvis 150 meter kvar till korsningen. När hon klarat av den, slocknade blinkersen en liten stund. En halv sekund eller så. Då måste tanten ha tyckt att det blev lite för tyst i bilen, så hon började blinka igen, för säkerhets skull. Med dryga 250 meter kvar. Tanten blinkade tamigfan hela tiden. Oavbrutet (hur oavbrutet det nu blir när det blinkar) i åtminstone 4 kilometer.

Jag vet inte vad ni tycker, och det kan bero på att det var alldeles för tidigt på morgonen, men jag blev lite småförbannad på tanten. Och samtidigt lite orolig för hennes skull. Det kan inte vara bra att ha en så sjuklig fascination av blinkersen.
I morgon gör jag som Jockes chaffis och tar en annan väg. Och blinkar hela tiden. Kanske tutar jag lite också.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Frida

Ta hennes namn från reg-skylten så kan du bajsa i hennes brevlåda. Du är ju ändå bärare av brev.

2006-06-09 @ 11:20:15
Postat av: Micke

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår fascinationen över att bajsa på eller i saker som du och David delar.

Postat av: Jensa

Dito Micke!

Dynga är väl bara ett nödvändigt ont?

2006-06-09 @ 18:13:12
URL: http://wildside.blogg.se
Postat av: Lång

Jga ä r full-.-

2006-06-09 @ 22:55:29
URL: http://lang.blogg.se
Postat av: Julia

HAHAHAH! Jag älskar såna tanter!

2006-06-19 @ 00:23:48
URL: http://missharn.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback