Hjälp?

Okej, jag har ett litet problem. Eller problem kanske är fel ord. Det är mer ett irritationsmoment. På min fantastiska telefon finns det en liten spak som man använder för att glida mellan menyerna. Funkar kanon, spaken är väldigt följsam och gör precis som jag vill att den ska göra.
Så det är inte spaken i sig som är problemet. Problemet, eller irritationsmomentet då, är att det fanns en liten gummiplupp (eller plast eller vad det var) på spaken. Såhär:



Den vakne läsaren begriper snabbt att det inte är min telefon på bilden. Och att jag inte ansträngt mig skitmycket för att göra en perfekt rund cirkel. Men ni fattar på ett ungefär. Den där lilla orangea gummipluppen (eller plast eller vad det är) finns inte kvar på min telefon. Nu är det någon sorts urgröpt metallspak istället.
Och det är det som är irritationsmomentet. Det betyder nämligen att jag kommer att få stora blåsor på tummen efter att ha tryckt på och bläddrat med spaken.
Kan man kliva in hos telefonförsäljaren och kräva pengarna tillbaka? Eller har de såna gummipluppar (eller plast eller vad det är) som reservdelar? Eller är det nån som känner att ni vill bli av med gummipluppen? Hojta till i så fall, för jag vill ha den. Jag behöver den. Eller finns det någon annan lösning? Kan man tillverka en egen reservdel av kåda? Och i så fall, kommer det inte att kleta av sig på kläderna?



/ Micke


Dagens i-landsproblem sponsras av Bill Gates, som önskar att han inte var rikast i världen. Jag håller på dig, Bill! Du klarar det!


Kommentarer
Postat av: suratanten

Tuggummi...eller det är nog för mjukt. Kommer ihåg att jag stoppade tuggummi i öronen en gång när jag skulle bada, för att slippa vatten i öronen. Det gör jag aldrig om.

Klistra på en hemmasydd liten mobilkudde:)

Postat av: Jensa

Epoxylim och självlysande färg. Beroende på hur mycket färg du tar så blir det mer eller mindre mörkt.

Jag vet att jag i vanliga fall bara jävlas men det här är hårdfakta.

Farsan använder alltid epoxy till sina pimpelkrokar...

2006-05-13 @ 10:41:51
URL: http://wildside.blogg.se
Postat av: Lång

Du har en SE. Därav problemet. Du skulle göra som Jocke, Jonte och mig. Nokia. Men det går på garanti med stor sannolikhet.

2006-05-13 @ 11:20:17
URL: http://lang.blogg.se
Postat av: Joel

Köp ett stycke mjuk luftpistol och panga tills du träffar mitt i och en bit stannar kvar!

2006-05-13 @ 12:59:58
URL: http://bajs.blogg.se
Postat av: Roland

Ta en bit av Ozzy. Mjukt och fint.

2006-05-13 @ 20:21:34
URL: http://rolandbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback