Minikvinnan, Elvismaskinen och spysuccén

I dag har jag för avgiften 1 pund (ett pund) färdats två timmar i buss mellan Londons stadskärna och Brightons kust (för er som inte dagligen följer ekonominyheterna är det på sin plats att berätta att ett pund (1 pund) motsvarar fjorton (14) svenska kronor.

Men! Mitt under färden valde en minikvinna (ca 6 år), i sällskap med vad som troligen var hennes mor, att vomera längst bak i bussen. Ljudlöst (åtminstone med iPod i örat), men med synnerligen god doftutdelning.

Vän av ordning noterade att minikvinnan inte hann in på den för kräk avsedda platsen.
Vän av Hurrabloggen förstår i detta nu att jag var placerad med god närhet till minikvinnans brottsplats.

Mamman flyttade omedelbart sig och minikvinnan till sin plats. Längst fram i bussen.

Jag tittade länge och väl, men Vanished-Tina syntes inte till. En halvtimme senare hade också busschauffören insett att varken hon eller kräkungens föräldrar hade för avsikt att ens försöka ta bort ett uns av spysuccén.
Vid nästa stopp utrymdes bussen.
En utan skinnsäten tog oss vidare till resmålet.

Men kräkkortegen till trots: En sån dag.
1. Jag och redaktör Jans rum är av outgrundlig anledning avgiftsfritt uppdaterat till ett större. Med förnäm havsutsikt.
2. Ute på en pir i havet finns ett tivoli där man kan stoppa tiopencare i en Elvis-maskin.
3. J Spaceman spelar fantastiskt för oss. Inte helt oväntat gudomligt kompat av gospeltrio och strängkvartett (avbildad på bild nedan).
Sälj din kropp för en biljett.




/Jocke, inspi(red)


Kommentarer
Postat av: Marcus

Jävla glidare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback