Mystiskt mejl

Jag fick ett mejl. Avsändaren kallar sig "service of".
Detta är mejlet i sin ocensurerade form, med radbrytningar och allt.

send questions comments


var TheOwner Basepage fiends served since February th .please send
questions comments
or to is service of
Crack Rocktm var TheOwner Basepage fiends served since February th .please
send questions comments or
Virtual Crack Rocktm var TheOwner

Jag inser att min insats är ovärderlig, och att jag måste rädda någon som är i ordentlig knipa. Kanske måste jag döda någon på vägen dit. Det kanske till och med förväntas av mig.

Detta är förmodligen det första steget i min superhjältekarriär. Allt detta läser jag ganska enkelt ut av mejlet.
Men alla superhjältar behöver en sidekick. Någon som kan påpeka det uppenbara, när det uppenbara inte ens behöver påpekas. Allt för att även de dummaste läsarna och tittarna ska förstå hur superhjälten tänker när han kommer fram till lösningen på problemet.

Vill du bli min sidekick? I så fall, vad fan står det i mejlet? Var ska man börja läsa för att det ska bli begripligt? Vad vill den som skickat mejlet, och med vilken kod har han/hon/den/det skrivit det med?

Skicka svaret till:
Hurra-Micke, superhjälte to be
Superhjältevägen 6
Gothampolis

Märk kuvertet med "Sidekick".
Bifoga gärna en bild av dig själv i kroppsstrumpa. Med kalsongerna utanpå.
Under tiden funderar jag på vilket superhjältenamn jag ska använda. Och vilket namn du som min sidekick ska få.



/ Micke

Kommentarer
Postat av: Jensa

Det här är ju tydligt uppenbart! Meddelandet är skrivet med en kod som kallas kazakstansk vers, mer känt som kversz.

Meddelandet går i stora drag ut på att personen i fråga sålt crack sen i februari. Han har dock fått var i basen (rockspråk för felstämda strängar) och undrar nu om någon har frågor eller kommentarer på detta!

Har under en längre tid gått under namnet El Toro, det är ett mycket bra sidekick-namn som på mandarin betyder: "Han som glider på tvären"!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback