Tresextiotrygga turer blir Fordförrädiska färder

En era är över.
I morgon klockan 13.00 kommer Redaktörn över till Bromma och syftet är ett enda: Han kommer för att hämta
Firmabilen.
Förvisso Firmabilen 3.0, men ändå. Firmabilen.
Man kan säga att den går i arv, mot en mindre summa. Stannar i familjen men skiljs från pappa.

Nu är jag inne på att köpa en bil som går sönder lite oftare.
Till slut tröttnar man på att bara tanka, byta däck och finjustera tändstiften – man behöver tyngre grejer. Nån kamaxel som går av. Kortslutning i styrboxen eller ett helt vanligt växellåderas.

Så jag siktar på en Ford. En med svårmekad motor och mycket eljox som är lätthavererat. Perfekta utmaningar för mig med skiftnyckeldyslexi.
 
Lång försöker ivrigt och enträget få mig på andra tankar.
Förgäves.
Han pratar förnuftigt och pensionerat om mindre motor och bättre bränsleförbrukning.
Förgäves.
Han har till och med räknat fram skräckexempel på skyhöga försäkringskostnader med den brutala brasklappen att ”och det blir ännu dyrare för dig som bor i Stockholm och inte i en småstad som jag.” (Han har dock glömt att han bor i Sveriges bilinbrottstätaste stad. På värsta gatan.)
Helt förgäves.

Jag vill helt enkelt inte lyssna. Nu ska tresextiotrygga turer bli fantastiskt Fordförrädiska färder.

Så tack för allt pensiobilen.
Vi ses nog snart igen.  



/Jocke

Kommentarer
Postat av: Micke

Annars kan du ju köpa en Toyota Corolla. "Den är fantastisk", står det på utländska i backspegeln.

Postat av: Mia

Prata inte skit om Corollan.

2006-08-13 @ 04:42:43
URL: http://ond.bogg.se
Postat av: micke

Det var väl ganska lite skitprat? Att säga att min bil är fantastisk kan knappast räknas till skitprat.

2006-08-13 @ 05:32:28
URL: http://hurra.blogg.se
Postat av: Kort

Fooooooooooooord!!!!!!!!

Jaaaaaa!!!!! Inget konstigt val med tanke på dina tidigare upplevelser av Fordförflyttningar. Kein schmörrja!! Jag tycker detta är lätt det klokaste val du gjort på länge. Säg att det e en scorpio!! Mycket trygg bil. Mycket tillfredsställd! MYCKET TILLFREDSSTÄLLD JOACIM!!!!! HÄmt'mä!

PS. Jag kör.

2006-08-13 @ 13:20:00
Postat av: Kött

T-Ford.

2006-08-13 @ 14:01:59
URL: http://kott.blogg.se
Postat av: jocke

Kort, det är en Scorpio ...

2006-08-13 @ 15:38:55
Postat av: Kort

Hurra!

2006-08-13 @ 17:05:46
Postat av: Lång

Ojojoj så dyr. Köp Volvo 760.

2006-08-13 @ 22:30:40
URL: http://lang.blogg.se
Postat av: Jensa

Lilla Röda är till salu eftersom jag nu lever i Svart synd med fröken 9-3!

2006-08-14 @ 09:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback